شناسهٔ خبر: 5419135 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مقام علمی و پژوهشی آیت الله امینی تجلیل شد

صاحب‌خبر -

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر حوزه دین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار و طی آن از مقام علمی و پژوهشی آیت الله امینی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار شفقنا در قم، دهمین آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌های برتر حوزه دین عصر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در حالی برگزار شد که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت ‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، آیت ‌الله ری‌ شهری، آیت ‌الله استادی عضو شورای عالی حوزه، حجت ‌الاسلام والمسلمین صالحی‌ منش استاندار قم، مدیران و مسئولان استانی و شهری و برخی معاونان و اساتید و فضلای حوزوی در آن حضور داشتند.

در این همایش آیت پیمان مسئول دبیرخانه شورای دین ‌پژوهان، محمد جواد صاحبی دبیر علمی این شورا، آیت‌ الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه ‌های علمیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌ الله ابراهیم امینی سخنرانی کردند.

بعد از آن از مجاهدت ‌ها و آثار علمی و پژوهشی آیت ‌الله ابراهیم امینی تجلیل و مقام علمی آیت ‌الله محمد هادی معرفت نیز گرامی داشته شد ضمن اینکه از 10 پژوهش برتر در حوزه دین و معرفت اسلامی نیز تقدیر به عمل آمد.

از دیگر برنامه های جنبی این همایش می توان به رونمایی از تمبر یادبود آیت الله امینی اشاره کرد که با حضور مسئولان و مدیران مدعو و مدیران شرکت پست صورت گرفت.

این همایش به همت شورای دین‌ پژوهان کشور برگزار شده است ضمن اینکه تاکنون 9 دوره آن با معرفی چهره های برگزیده پژوهشی، جزو کارنامه اقدامات اجرایی این شورا محسوب می شود.

 

انتخاب 10 پژوهش برتر حوزه دین از میان 300 تحقیق

آیت پیمان مسئول دبیرخانه شورای دین پژوهان در این همایش طی سخنانی اظهار داشت: معرفی پژوهش ‌های برتر و نوآوری ‌ها در نظریه‌ پردازی و طرح مسئله یکی از رسالت ‌های اساسی ماست؛ از اوایل دهه 70 تا اواخر 80 این دبیرخانه توانست فعالیت ‌های خود را به خوبی سامان دهی اما پس از چندی این فعالیت ها تعطیل شدند و البته از دو سال پیش مجددا اقدامات اجرایی شروع شده اند.

او افزود: آیین تجلیل از پژوهشگران و پژوهش‌ های برتر حوزه دین یکی از نقاط شروع مجدد فعالیت این دبیرخانه به شمار می رود.

مسئول دبیرخانه شورای دین پژوهان خاطرنشان کرد: این برای ما مایه مباهات و افتخار است که بتوانیم از آیات امینی و معرفت به دلیل سال‌ ها خدمات ماندگار و آثار ارزنده تجلیل کنیم.

پیمان با بیان اینکه از 10 پژوهشگر برجسته و ممتاز هم از میان بیش از 300 محقق در این همایش تجلیل خواهد شد گفت: از حضور شخصیت‌ های برجسته در این همایش و نهادهای همکار مانند صدا و سیما، موسسه دارالحدیث، موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع)، مدیریت حوزه علمیه، وزارت ارشاد و جامعه المصطفی العالمیه هم تشکر می کنیم.

انتهای پیام

www.shafaqna.com/Persian

نظر شما