شناسهٔ خبر: 54186498 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برندسازی زعفران در اصفهان موفق نبوده است

اصفهان- رئیس زاده، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ما در استان خراسان و اصفهان برندهای معروفی از زعفران داریم اما نتوانسته ایم از لحاظ بسته بندی استاندارد موفق باشیم.

صاحب‌خبر -

احمد رضا رئیس زاده در گفت وگو با بازار در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به کمیت و کیفیتی که در زعفران استان اصفهان وجود دارد چرا از این لحاظ عقب هستیم و نتوانسته ایم برندسازی کنیم اظهار داشت: متاسفانه بیشتر محصول زعفران به صورت خام صادر می شود راهکار آن این است که بخش خصوصی وارد شده و در زمینه شناسایی ذائقه های کشورهای دیگر در زمینه بسته بندی همت کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: کشورهای اروپایی این نوع بسته بندی که در کشور ما وجود دارد را نمی پسندند و استانداردهای لازم برای بسته بندی زعفران را باید رعایت کنیم تا بتوانیم در این رابطه موفق باشیم.با اشاره به افزایش چشمگیر تولید زعفران در استان اصفهان گفت: اصفهان بعد از سه استان خراسان رتبه چهارم کشور را در تولید محصول زعفران به خود اختصاص داده است.

احمدرضا رئیس زاده در گفت و گو با بازار افزود: طی ده سال اخیر کشت زعفران در اصفهان دو برابر شده و اکنون سطح زیر کشت این محصول در اصفهان بالغ بر هزار و 600 هکتار است که از این سطح زیر کشت 9000کیلو زعفران درجه یک برداشت می شود.

وی ادامه داد: میانگین برداشت ما در استان اصفهان یک و نیم برابر بقیه کشور است.

نظر شما