شناسهٔ خبر: 5397665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

جاده‌های سرسبز آذربایجان در قـــرق رکابــزنان

صاحب‌خبر -



حبیب چرندابی
پنج‌شنبه (7خرداد) سی‌امین دوره رقابت‌های تور دوچرخه‌سواری آذربایجان آغاز می‌شود؛ رقابت‌هایی که از حدود دو - سه سال پیش و با شرایط ارتقا یافته از بابت امور بین‌الملل، زمینه حضور تیم‌های خوب خارجی را فراهم کرده و می‌توان به این تور و اتفاق‌هایش مثبت نگاه کرد.
این دوره از رقابت‌های تور آذربایجان در شش مرحله و به مسافت 960 کیلومتر در حالی از هفتم خردادماه آغاز می‌شود که تا 12 خرداد در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل پیگیری خواهد شد.
شرکت‌کنندگان در سی‌امین دوره تور بین‌المللی آذربایجان، روز 7 خرداد مسیر تبریز به مشکین‌شهر را به مسافت 184 کیلومتر طی می‌کنند و مرحله دوم تور روز جمعه به مسافت 191کیلومتر در مسیر سرعین به تبریز برگزار می‌شود.
مرحله سوم در مسیر تبریز به ارومیه و به مسافت 145 کیلومتر روز 9 خرداد انجام می‌شود و با این استارت، تور سی‌ام وارد استان آذربایجان غربی می‌شود. در مرحله چهارم رکابزنان مسیر ارومیه به منطقه آزاد تجاری ارس - جلفا را به مسافت 210 کیلومتر طی می‌کنند.
در مرحله پنجم کاروان تور از منطقه آزاد تجاری ارس به کلیبر به مسافت 150 کیلومتر (منطقه آینالو) رکاب می‌زنند و پس از ترانسفر از کلیبر، کاروان تور سی‌ام به تبریز برمی‌گردد.
مرحله نهایی و ششم تور بین‌المللی آذربایجان، به مسافت 114 کیلومتر در داخل شهر تبریز در روز 12 خرداد برگزار می‌شود.
برای حضور در سی‌امین دوره تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ایران - آذربایجان حضور تیم‌های ناویتاس ساتیلیس استرالیا، سرچ تو ریته ین استرالیا، تیم ملی گرجستان، تیم ملی مغولستان، ان اس سی مالزی، آر تی اس سانتیک چین، تایپه، تورکو شکر ترکیه، سی سی ان سایکلینگ لائوس، ته رانگانو مالزی، تیم ملی ازبکستان، تیم ملی سوریه، تیم ملی بحرین، تیم ملی ارمنستان، وینو فور ائور قزاقستان، لویشان لند اسکیپ جمهوری خلق چین، و‌ای سی سپارتا پراها جمهوری چک و تیم ملی مراکش به همراه 5 تیم داخلی پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز، سپاهان اصفهان، پیشگامان کویر یزد و تیم ملی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند که با توجه به حضور این تیم‌ها و برنامه‌ریزی که برای برگزاری این تور انجام شده، انتظار می‌رود نسبت به دوره‌های قبل، شاهد رقابت باکیفیت‌تری باشیم.
 
 

نظر شما