شناسهٔ خبر: 53521677 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سوئیس اموال بلوکه شده مرتبط با پرونده حسنی مبارک را آزاد کرد

​دادستان‌های سوئیسی از آزادی اموال رئیس‌جمهوری پیشین مصر و اطرافیانش خبر دادند.

صاحب‌خبر -

دادستان‌های سوئیسی اعلام کردند که ۴۰۰ میلیون فرانک (۴۲۹ میلیون دلار) اموال بلوکه شده حسنی مبارک و اطرافیانش را آزاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، این اموال به عنوان بخشی از تحقیقات مرتبط با پول‌شویی و جرایم سازمان‌دهی شده مرتبط با حلقه نزدیکان حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری پیشین مصر به مدت ۱۱ سال بلوکه شده بودند و به دلیل کمبود شواهد کافی برای اعلام جرم آزاد شدند.

دفتر دادستان کل سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اطلاعات دریافت شده در همکاری با مقامات مصری برای تقویت اتهاماتی که در آغاز بهار عربی مطرح شده بودند کافی نبوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در نبود شواهد کافی برای جرایم احتمالی انجام گرفته در مصر نمی‌توان ثابت کرد که اموال بلوکه شده در سوئد از منبع غیرقانونی نشات گرفته است و براساس اطلاعات موجود نمی‌توان اتهامات پولشویی را تایید کرد.

۱۴ نفر از جمله علاء و جمال - فرزندان حسنی مبارک - از مظنونین این پرونده بودند. علاوه بر این اشخاص اموال ۲۸ شخص و ۴۵ نهاد دیگر نیز توقیف شده بود.

دفتر دادستانی سوئیس اعلام کرد که "آخرین بخش تحقیقات سوئیس تنها بر روی ۵ نفر تمرکز داشته" اما هویت این افراد مشخص نشده است.

تمامی مظنونین اصلی از موقعیت اقتصادی و دولتی حائز اهمیتی برخوردار بوده‌اند.

بیش از ۲۱۰ میلیون فرانک (۲۲۴ میلیون دلار) در مراحل اولیه تحقیقات آزاد شده بود.

نظر شما