شناسهٔ خبر: 52567841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

استقلال و پرسپولیس زیاد خوب نبودند اما سه امتیاز گرفتند

برنده‌های خوش‌شانس

مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری پنج مسابقه به پایان رسید و طی آن تیم‌های مدعی توانستند 3 امتیاز دیدارهای خود را به دست بیاورند.

صاحب‌خبر -
برنده‌های خوش‌شانس

به گزارش «فرهیختگان»، مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری پنج مسابقه به پایان رسید و طی آن تیم‌های مدعی توانستند 3 امتیاز دیدارهای خود را به دست بیاورند.

 برد با کمک شیری!

تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و پرسپولیس در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد با 10 دقیقه تأخیر به خاطر حضور تعدادی تماشاگر به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با پیروزی 3 بر یک شاگردان گل‌محمدی به پایان رسید. نساجی به خاطر مشکلات ورزشگاه مجبور شد در مشهد از قرمزها میزبانی کند.

در ترکیب پرسپولیس که با سیستم 3-5-2 بازی کرد، حامد لک، فرشاد فرجی، علی نعمتی، وحدت هنانوف، سعید آقایی، منوچهر صفروف و کمال کامیابی‌نیا(5+90 - رضا اسدی)، میلاد سرلک(86 - محمد شریفی)، احسان پهلوان(86 - علی شجاعی)، وحید امیری(5+90 - مهدی مهدی‌خانی) و مهدی عبدی (75 - حامد پاکدل) قرار گرفتند.

در دقیقه 2 ارسال دقیق امیری در این صحنه و در نقطه کور مدافعان نساجی را کامیا‌بی‌نیا با یک ضربه سر خوب به گل اول پرسپولیس تبدیل کرد. در دقیقه 7 پاس در عمق پهلوان به امیری این بازیکن را در موقعیت تک‌به‌تک با حقیقی قرار داد که ضربه دقیق امیری از بین پاهای دروازه‌بان نساجی گل دوم پرسپولیس را هم وارد دروازه میزبان کرد.

در دقیقه 16 نفوذ جعفری از جناح راست پرسپولیس و پاس در عرض این بازیکن را اسلامی به راحتی با یک بغل‌پا تبدیل به گل اول نساجی کرد تا اختلاف برای شاگردان الهامی به حداقل برسد. در دقیقه 45 پاس پشت‌پای امیری و فرار خوب عبدی پشت مدافعان نساجی این بازیکن را با حقیقی تک‌به‌تک کرد، اما شوت محکم این بازیکن به تیر دروازه نساجی برخورد کرد. در دقیقه 62 اسلامی باز هم با فرار پشت مدافعان پرسپولیس برای نساجی موفق به گلزنی شد، اما گل توسط کمک‌داور آفساید اعلام شد. در دقیقه 73 اشتباه عجیب لک در خروج از دروازه و ناهماهنگی با مدافعان پرسپولیس یک فرصت خطرناک را در اختیار اسلامی قرار داد که ضربه این بازیکن به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 78 کلانتری با بی‌احتیاطی روی پای حامد پاکدل تکل زد و با دریافت کارد زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. در دقیقه 1+90 پاکدل با فرصت‌طلبی از تعلل حامد شیری و ناهماهنگی او با حقیقی در خط دفاعی نساجی استفاده کرد و با یک توپ‌ربایی گل سوم پرسپولیس را وارد دروازه حریف کرد. پرسپولیس با پیروزی در این مسابقه 38 امتیازی شد و اختلاف خود با سپاهان را به 6 امتیاز افزایش داد. نساجی نیز پس از 9 هفته شکست ناپذیری، در این بازی طعم شکست را چشید و با 21 امتیاز در جایگاه دهم جدول باقی ماند.

 برد سخت

تیم فوتبال استقلال از ساعت 19:10 در ورزشگاه آزادی به دیدار ذوب‌آهن اصفهان رفت و با تک گل دقیقه 54 کوین یامگا با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. یامگا در دیدار رفت نیز زننده هر دو گل آبی‌پوشان برابر ذوب‌آهن بود. برای تیم مجیدی در این بازی خانگی سیدحسین حسینی، صالح حردانی، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا(90 - ارسلان مطهری)، زبیر نیک‌نفس، جعفر سلمانی(64 - ابوالفضل جلالی)، محمد دانشگر، امیرحسین حسین‌زاده(76 - آمانوف) و رودی ژستد (90 - آرمان رمضانی) به میدان رفتند که رونمایی از خرید ازبک و نیمکت‌نشینی غفوری برای فیکس شدن حردانی از نکات جالب ترکیب بود.

در دقیقه 38 شوت محکم مسعود ابراهیم‌زاده را سیدحسین حسینی با واکنشی تماشایی راهی کرنر کرد. در دقیقه 54 سانتر جعفر سلمانی به خوبی به یامگا رسید و این بازیکن با ضربه سر دروازه ذوب‌آهن را باز کرد. در دقیقه 63 سعید باقرپسند باز هم خطرناک ظاهر شد و این بار ضربه سرش به تیر دروازه استقلال خورد. در دقیقه 88 ضربه محکم بازیکن ذوب‌آهن به کنار دروازه استقلال برخورد کرد. در دقیقه 3+90 شوت خدابنده‌لو کم مانده بود از زیر دست حسینی به درون دروازه برود که دروازه‌بان آبی‌پوشان آن را گرفت. شاگردان فرهاد مجیدی درنهایت با یک گل پیروز شدند و با این برد 41 امتیازی شدند تا به پیشتازی خود در صدر جدول ادامه دهند. ذوب‌آهن نیز با 18 امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی باقی ماند.

 روز خوب مربیان استقلالی

در سایر مسابقات روز گذشته گل‌گهر توانست در سیرجان با دو گل مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی فجرسپاسی را شکست دهد، فولاد در خوزستان با گل عارف آقاسی آلومینیوم سختکوش را مغلوب کرد و هوادار هم که میهمان پیکان بود 2 بر یک پیروز شد. محمدجواد آزاده(29) برای پیکان و داریوش شجاعیان(2+45) و سیدمحمد حسینی(86) برای هوادار گلزنی کردند ضمن اینکه محمدحسین فلاح(56) از پیکان اخراج شد. به این ترتیب سه تیمی که مربی استقلالی داشتند موفق به پیروزی شدند.

نظر شما