شناسهٔ خبر: 52155607 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

آقای سردار، آلمان، روسیه نیست، مراقبت کن!

نه لیورپول نه نیوکاسل نه لیون. نه یوونتوس نه لاتزیو نه رم و نه ناپولی. سردار آزمون بعد از چند سال لینک شدن به بسیاری از تیم‌های مطرح اروپایی سر از بوندسلیگا درآورد و با بایرن لورکوزن قرارداد بست.

صاحب‌خبر -

روزنامه اعتماد: نه لیورپول نه نیوکاسل نه لیون. نه یوونتوس نه لاتزیو نه رم و نه ناپولی. سردار آزمون بعد از چند سال لینک شدن به بسیاری از تیم‌های مطرح اروپایی سر از بوندسلیگا درآورد و با بایرن لورکوزن قرارداد بست. این قرارداد آن‌قدر غیر‌مترقبه بود که خیلی‌ها زیر عکس سردار با پیراهن لورکوزن بنویسند فتوشاپ است! مهاجم ۲۷ ساله تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۹ سال حضور در فوتبال روسیه بالاخره این کشور را ترک می‌کند.

سردار در این مدت پیراهن تیم‌های روبین‌کازان، روستوف و زنیت سن‌پترزبورگ را پوشید و انواع و اقسام افتخارات را با زنیت به دست آورد؛ از قهرمانی تیمی تا کسب کفش طلا و عنوان بهترین بازیکن فصل. طی این مدت طبیعی بود که سردار به باشگاه‌های مطرحی لینک شود و علاقه‌مندان زیادی پیدا کند. با این حال بخش قابل توجهی از اخبار مربوط به انتقال سردار شایعات رسانه‌ها بود. با وجود این هیچ‌کس خبری از مذاکرات سردار با بایرن منتشر نکرد تا زمانی که خبر توسط باشگاه و خود بازیکن تایید شد. از این منظر باید به عملیات فریب سردار و باشگاه آلمانی و ایجنت او تبریک گفت! البته لورکوزن در پاییز سال گذشته یکی از مقاصد آزمون معرفی شد ولی در همان زمان دو طرف اعلام کردند جابه‌جایی کاملا منتفی است.

آقای سردار، آلمان، روسیه نیست، مراقبت کن!

انتقال سردار آزمون به آلمان رایگان است و این اصلا خبر خوبی برای تیم روسی نیست. قرارداد ۵ ساله مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با زنیت در پایان فصل به اتمام می‌رسد و بنابراین لورکوزن برای به خدمت گرفتن این مهاجم گلزن رقمی پرداخت نخواهد کرد. یکی از دلایل خوشحالی قابل توجه سیمون رولفس مدیر لورکوزن هم احتمالا به این موضوع برمی‌گردد. رولفس بعد از ثبت قرارداد گفت: ما از این انتقال موفق بسیار خوشحالیم. سردار آزمون سال‌ها یکی از بهترین گلزنان لیگ روسیه بوده است. او سه بار پیاپی در آنجا با زنیت قهرمان شده است، به‌طور منظم در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و همچنین خود را به خوبی نشان داده است. کلاس بین‌المللی او در بالاترین سطح است. با او خط حمله ما کیفیت بیشتری پیدا می‌کند، سردار حمله ما را غیرقابل پیش‌بینی‌تر و قدرتمندتر می‌کند.»

رودی فولر اسطوره فوتبال آلمان و مدیر ورزشی باشگاه بایرلورکوزن هم نسبت به جذب سردار آزمون ابراز خرسندی کرد و او را بازیکنی دارای قابلیت‌های متعدد دانست. فولر گفت: «آزمون بازیکنی چندپستی است که می‌تواند در بخش‌های مختلف میدان بازی کند. او بسیار سرعتی و در نبرد‌های هوایی قوی است و شم بالایی برای پیدا کردن فضا‌های خالی دارد. او، اما فقط یک گلزن نیست، سردار آزمون توانایی ساختن موقعیت‌های فراوان گلزنی را هم دارد، به همین دلیل جذب بازیکنی که بتواند با دیگر اعضای تیم به خوبی ارتباط برقرار کند برای بایرلورکوزن یک اقدام فوق‌العاده است.»

آقای سردار، آلمان، روسیه نیست، مراقبت کن!

لورکوزن در حالی آزمون را رایگان به خدمت می‌گیرد که ترنسفر مارکت رقم انتقال او را ۲۵ میلیون اعلام کرده و باشگاه زنیت هم برای جابه‌جایی او در پنجره زمستانی نقل و انتقالات رقمی در حدود ۴ تا ۵ میلیون را طلب کرده بود.

اینکه لورکوزن انتخاب خوبی برای مهاجم ایرانی هست را زمان مشخص می‌کند. فعلا روی کاغذ می‌توان گفت آزمون راهی تیمی شده که هم‌اکنون در رده سوم بوندسلیگاست و برای کسب سهمیه یوسی‌ال می‌جنگد. تیمی که سابقه قهرمانی در لیگ آلمان و نایب قهرمانی در اروپا را در کارنامه دارد. لورکوزن تیمی است که ستاره‌های بزرگی در آن بازی کرده‌اند، از جمله میشاییل بالاک و لوسیو به همراه باشتورک. سه بازیکن ایرانی هم سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را در کارنامه دارند. داریوش یزدانی، مهدی پاشازاده و علی موسوی. سه بازیکنی که در مجموع حتی یک بازی کامل هم در لیگ برای تیم آلمانی به میدان نرفتند و بیشتر درگیر مصدومیت و بازی در تیم دوم لورکوزن بودند. در مجموع آلمان تا به امروز یکی از پرترددترین مقاصد فوتبالی ستاره‌های ایرانی بوده است. دایی، باقری، خداداد عزیزی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، اشکان دژاگه، فریدون زندی، سیروس دین‌محمدی و در گذشته‌های دور چهره‌هایی نظیر سرژیک تیموریان در فوتبال آلمان بازی کردند.

بایرن لورکوزن روی کاغذ تیم بزرگ‌تری از زنیت به حساب می‌آید و در لیگی رقابتی‌تر بازی می‌کند. بیشتر زیر ذره‌بین است و امکان جهش‌های بزرگ‌تر را فراهم می‌کند. سردار آزمون که در حال حاضر بهترین گلزن همچنان شاغل فوتبال ملی ایران است و آمار خارق‌العاده ۳۹ گل در ۶۰ بازی را به ثبت رسانده، می‌تواند همچنان به پیشرفت امیدوار باشد. او قراردادی ۵ ساله با تیم آلمانی به امضا رسانده و شاید یک سال یا دو سال دیگر با ادامه درخشش و گلزنی‌های پیاپی در ۲۹ یا ۳۰ سالگی فرصت بازی در یک تیم بزرگ‌تر را هم پیدا کند.

آزمون بعد از پیوستن به بایرن‌لورکوزن گفت: «بایرن‌لورکوزن تیم فوق‌العاده‌ای دارد. من مدت زیادی است که باشگاه را دنبال می‌کنم و از نحوه بازی این تیم هیجان‌زده هستم. اینکه به زودی بتوانم در بوندسلیگا بازی کنم، برایم هیجان‌انگیز است.» صفحه خبری بوندسلیگا با تیتر «مسی ایرانی به تیم قرمز آلمان می‌آید» به استقبال این خبر رفت و نوشت لورکوزن موفق شد یکی از ارزشمندترین انتقال‌های رایگان را انجام دهد.

نظر شما