شناسهٔ خبر: 52071914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیسی وارد فرودگاه مسکو شد

آیت الله رئیسی دقایقی قبل وارد فرودگاه مسکو شد و از سوی وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و معاون وزیرخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، عازم روسیه شده بود، دقایقی قبل وارد فرودگاه مسکو شد.

آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، در بدو ورود به فرودگاه وونکووا مسکو از سوی «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه و «ایگور مارگولوف» معاون وزیرخارجه این کشور مورد استقبال قرار گرفت.

اولین برنامه این سفر دو روزه، دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه خواهد بود.

حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما، دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی روس، از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به روسیه است.

وزرای امور خارجه، نفت و امور اقتصادی و دارایی، دکتر رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به مسکو گفت: در این سفر هم به روابط دو جانبه و هم مسائل سیاسی و اقتصادی و در حوزه انرژی و در رابطه با مسائل هوافضا و کار‌های مختلف دیگر و همکاری‌هایی که تا کنون وجود داشته است، اما این همکاری‌هایی که وجود داشته نه برای روس‌ها رضایت بخش است نه برای ایران که این میزان از کار‌های تجاری و اقتصادی برای هیچ کدام از دو کشور رضایت بخش نیست که باید این موضوع ارتقا پیدا کند و به سطح خیلی بالاتری برسد.

نظر شما