شناسهٔ خبر: 5171744 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابراز امیدواری جان کری بر تاثیر مثبت توافق هسته‌ای ایران بر کره شمالی

وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، اثری مثبت بر کره شمالی بگذارد و این کشور بتواند جایگاه خوبی نزد دیگر اعضای جامعه بین المللی داشته باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس،  "جان کری" --  وزیر خارجه آمریکا --  در  کنفرانس خبری مشترک با "وانگ یی" --وزیر خارجه چین--  ابراز امیدواری کرد دستیابی به توافق احتمالی با ایران، اثر مثبتی بر کره شمالی بگذارد.
 
 کری در پاسخ به سؤال خبرنگار "رویترز" درباره چشم انداز دستیابی به توافق بر سر برنامه هسته ای ایران و احتمالاً در آینده بر سر برنامه هسته ای کره شمالی گفت:« چین جزء شرکای حیاتی در روند مذاکرات شش جانبه (با کره شمالی) است و به علت پیوندهای اقتصادی، دیپلماتیک و تاریخی با کره شمالی، نقش بسیار منحصر به فردی ایفاء می کند. "


وی افزود: قصد داریم به تعامل گسترده با چین که از قدرت اعمال نفوذ بی نظیری (بر کره شمالی) برخوردار است، ادامه دهیم و از گام های بسیاری که چین در دو سال اخیر برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل برداشته است، قدردانی می کنیم. 

جان کری گفت: اطمینان دارم آقای وانگ نیز مانند من امیدوار است که اگر بتوانیم با ایران به توافق برسیم، چنین توافقی قطعاً در ایجاد این درک مؤثر خواهد بود که عملکرد و اوضاع کشوری (کره شمالی) می تواند بهبود یابد و این کشور می تواند جایگاه خوبی نزد دیگر اعضای جامعه بین المللی داشته باشد.

جان کری در بخشی دیگر از سخنانش گفت: آمریکا و چین، بیش از هر زمان دیگری در زمینه تغییرات آب و هوایی، یکی از بزرگترین تهدیدهایی که کره خاکی ما را تهدید می کند، با یکدیگر همکاری دارند.

وی افزود: ما به دنبال گسترش همکاری در سایر حوزه ها از جمله کمک به توسعه بین المللی و مبارزه با خشونت و افراطی گری هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما