شناسهٔ خبر: 51276380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

البخیتی: به ساعات تعیین‌کننده در مأرب نزدیک شدیم

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با اشاره به نزدیک شدن به لحظات تعیین‌کننده در نبرد جبهه مأرب، تاکید کرد که نیرو‌های صنعاء تحت فشار‌های مردمی قرار دارند و این مردم از آن‌ها می‌خواهند که مأرب را آزاد کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن با تایید نزدیک شدن به ساعات تعیین کننده در شهر مارب، گفت: «نیرو‌های مسلح یمن تحت فشار‌های مردمی قرار دارند و از آن‌ها خواسته می‌شود این شهر را آزاد کنند».

وی در گفتگو با شبکه «المیادین» لبنان گفت: «شکست نیرو‌های متجاوز در مأرب به معنای شکست آن‌ها در سایر جبهه‌ها است. آزادسازی مأرب بدترین سناریو برای ائتلاف متجاوز به شمار می‌رود و آزادسازی این استان، به برداشته شدن محاصره از یمن، منجر خواهد شد».

البخیتی تاکید کرد: «پیام [ما]به واشنگتن و لندن این است که مردم یمن با وجود محاصره و جنگ، آگاهی خود را افزایش می‌دهند».

این مقام انصارالله یمن افزود که کشور‌های متجاوز تلاش دارند تا جنگ را منفجر کنند تا بر روی پیشرفت نیرو‌های یمنی در مأرب سرپوش بگذراند و آن را پنهان کنند. اما کشور‌های متجاوز دیگر نمی‌توانند محاصره را برما تحمیل کنند و از مکانی امن به یمن حمله کنند.

این اظهارات تنها ساعتی پس از آن‌که شبکه «المیادین» به نقل از منابع میدانی اعلام کرد، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سلسله کوه‌های «البلق الشرقی» را که در خط تماس با شهر مأرب قرار دارد، آزاد کردند، در این شبکه عنوان شد.

شبکه المیادین، به نقل از منابع میدانی، امروز (چهارشنبه، ۸ دسامبر) اعلام کرد که این ارتفاعات، آخرین مکان مرتفع برای دفاع از شهر مأرب از سمت جنوب شرقی است. صفوف نیرو‌های دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز دچار آشفتگی شده و بسیاری از نیرو‌های مذکور از جبهه درگیری فرار کرده‌اند؛ لذا ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز‌های کمی تا آزادسازی کامل شهر مأرب فاصله دارند.

بر اساس این گزارش، ارتش یمن به کسانی که هنوز تسلیم نشده‌اند فرصت آخر را داده تا اوضاع خود را سامان دهند.

دیروز (سه شنبه) نیز، یک وب‌سایت یمنی اعلام کرد، نیرو‌های صنعاء طی ۲۴ ساعت اخیر پیشروی‌های میدانی خوبی در نبرد مأرب داشته‌اند و نبرد را به سمت مناطق مشرف به شهر در سمت جنوب و جنوب غربی کشیده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، به‌رغم تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق تماس بویژه در «روضه جهم» و مناطق «وادی عبیده»، نیرو‌های صنعاء توانستند در جنوب پیشروی کنند و به سمت مناطق «اللجمه» و «لضاه» بروند تا این‌گونه نبرد را به سمت شهرستان «الوادی الکبیر» بکشانند.

در ماه‌های گذشته نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده و این بار از سمت جنوب و جنوب شرق در حال پیشروی به سمت شهر هستند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز همچنین از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

نظر شما