شناسهٔ خبر: 51193222 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

شهرآورد تهران بار فنی خاصی نداشت، اما لزوم استفاده از var را بار دیگر نشان داد

دربی محافظه‌کاران

نودوهفتمین تقابل استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با پنج‌دقیقه تاخیر از ساعت 16:20 دیروز (شنبه) در ورزشگاه آزادی با قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار شد و دو تیم با ارائه یک بازی بد، به تساوی صفر-صفر رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»،  نودوهفتمین تقابل استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با پنج‌دقیقه تاخیر از ساعت 16:20 دیروز (شنبه) در ورزشگاه آزادی با قضاوت موعود بنیادی‌فر برگزار شد و دو تیم با ارائه یک بازی بد، به تساوی صفر-صفر رسیدند. این دیدار سرد بیشتر با اعتراض بازیکنان و کادرفنی دو تیم به داوری همراه بود تا بار دیگر چهره‌ای زشت از دربی تهران به نمایش درآید.

در ترکیب استقلال سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، روزبه چشمی(74-آرش رضاوند)، مهدی مهدی‌پور، کوین یامگا، جعفر سلمانی، رودی ژستد(89-ارسلان مطهری)، محمد دانشگر، رضا آذری(67-زبیر نیک‌نفس) و امیرحسین حسین‌زاده قرار گرفتند و برای پرسپولیس هم حامد لک، امید عالیشاه(1+90-حامد پاکدل)، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، وحید امیری، عیسی آل‌کثیر(78-مهدی عبدی) و سعید آقایی به میدان رفتند.

در دقیقه 2، اولین خطر بازی توسط استقلالی‌ها در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که توپ به رودی ژستد رسید، اما با تعلل او در ضربه‌زدن و در ادامه پاسی که برای مهدی مهدی‌پور مهیا کرد، موقعیت از دست رفت و پرسپولیسی‌ها موفق به دفع توپ شدند. در دقیقه 12، کوین یامگا از سمت راست ارسالی روی تیر دوم دروازه پرسپولیس داشت که ضربه سر ژستد جایی در چارچوب دروازه نداشت.

در دقیقه 15، پاسی پشت مدافعان پرسپولیس برای امیرحسین حسین‌زاده ارسال شد که این بازیکن می‌توانست در موقعیت تک‌به‌تک با حامد لک قرار بگیرد، اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت که مورد اعتراض کادرفنی استقلال قرار گرفت.

در دقیقه 47، ارسال مهدی شیری روی دروازه استقلال با ضربه سر وحید امیری همراه بود، اما این توپ هم در چارچوب دروازه نبود. در دقیقه 50، مهدی ترابی روی یک حمله سریع از سمت چپ وارد محوطه جریمه استقلال شد و با پاس روبه‌بیرون وحید امیری را صاحب توپ کرد، اما روزبه چشمی با تکلی به‌موقع مانع از ضربه بادقت امیری شد تا این موقعیت از دست برود. در دقیقه 55، ارسال مهدی مهدی‌پور روی دروازه پرسپولیس در کرنری که نصیب استقلالی‌ها شده بود، با ضربه سر ژستد همراه شد که حامد لک در دو مرحله توپ را مهار کرد، هرچند مهار توپ او با ریسک همراه شد و چیزی نمانده بود روی توپ برگشتی محمد دانشگر توپ را تبدیل به گل کند. در دقیقه 62، حضور پرتعداد بازیکنان پرسپولیس در یک‌سوم دفاعی حریف، با یک نفوذ از سمت راست به محوطه جریمه همراه بود که پاس تند و تیز ارسالی کمال کامیابی‌نیا به دهانه دروازه توسط سیدحسین حسینی دفع شد. در دقیقه 72، امید عالیشاه با خطای چشمی سرنگون شد اما داور خطا اعلام نکرد و در ادامه به‌دلیل اعتراض به تصمیم داور کارت زرد گرفت که این اتفاق با اعتراض نیمکت قرمزها همراه شد. در دقیقه 86، محمد دانشگر روی پاس کوین یامگا از سمت راست توپی را روی دروازه پرسپولیس ارسال کرد که رودی ژستد در برخورد با فرشاد فرجی روی زمین افتاد، اما داور تصمیم به ادامه مسابقه داشت که این اتفاق با اعتراض نیمکت استقلال همراه شد. درنهایت بازی بدون اینکه گلی دربر داشته باشد با تساوی خاتمه یافت تا یک نتیجه تکراری در هفته‌های اخیر رقم بخورد!

 تساوی سرخابی‌ها به‌نفع گل‌گهر

در باقی دیدارهای هفته هشتم دو دیدار همزمان از ساعت15 آغاز شد که گل‌گهر سیرجان 4 بر 2 سپاهان اصفهان را مغلوب کرد (آرمین سهرابیان (2)، مهدی تیکدری (40و54) و سعید صادقی (88) برای گل‌گهر و دانیال اسماعیلی‌فر (56و4+90) برای سپاهان) و دیدار هوادار و نفت مسجدسلیمان هم مثل دربی به تساوی بدون گل انجامید. در سیرجان شهریار مغانلو در دقیقه32 یک پنالتی برای سپاهان از دست داد. امیر قلعه‌نویی سرمربی گل‌گهر پس از تعلیق سه‌ماه از محرومیتش برای نخستین‌بار در فصل جدید توانست مقابل سپاهان روی نیمکت بنشیند و بازگشت او به نیمکت سیرجانی‌ها خوش‌یمن بود، چراکه شاگردانش توانستند مقابل صدرنشین لیگ به پیروزی پرگلی دست پیدا کنند و به لطف برتری در بازی رودررو جای سپاهان را در صدر جدول گرفتند. شکست سپاهان در سیرجان دومین باخت شاگردان نویدکیا در هشت‌هفته ابتدایی لیگ بود. همچنین دو تیم همسایه در انتهای جدول، هوادار و نفت مسجدسلیمان با تساوی به کارشان پایان دادند تا با 5 و 6امتیاز همچنان در رتبه‌های پانزدهم و چهاردهم جدول قرار بگیرند.
صنعت نفت آبادان و پیکان هم از ساعت16 در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

نظر شما