شناسهٔ خبر: 50953402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جانز هاپکینز:

۱۲۰۰ آمریکایی دیگر ظرف ۲۴ ساعت قربانی کرونا شدند

جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۵ هزار آمریکایی دیگر به کرونا مبتلا شدند و بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» حاکی از آن است که در ۲۴ ساعت گذشته ۹۴ هزار و ۹۴۲ نفر در سراسر آمریکا به ویروس «کووید-۱۹» مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به این ویروس در سراسر آمریکا به ۴۷ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۱۲۳ نفر رسیده است.

جانز هاپکینز همچنین گزارش کرده است که در شبانه روز گذشته، دست‌کم یکهزار و ۲۱۲ نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کووید-۱۹ در سراسر ایالات متحده به ۷۷۱ هزار و ۱۱۸ نفر افزایش یابد.

آمار دانشگاه جانز هاپکینز در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده را ۴۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۱۰ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۷۹۳ هزار و ۶۵۱ نفر اعلام کرده است.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دست‌کم ۲۵۷ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۱۴ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده‌ شده‌اند و از آن میان، پنج میلیون و ۱۵۳ هزار و ۳۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند ایالات متحده همچنان بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا را به خود تخصیص داده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز شنبه ۲۹ آبان ماه گزارش کرد که ایالات متحده در همه‌گیری کرونا رکورد دیگری را ثبت کرد و تعداد مرگ و میر این کشور در سال ۲۰۲۱ که هنوز بیش از یک ماه به پایان آن مانده از تعداد فوتی‌های ثبت شده این کشور در سال ۲۰۲۰ فراتر رفت.

این گزارش، گسترش نوع بسیار مسری دلتا و نرخ پایین واکسیناسیون در برخی جوامع را از عوامل این مرگ و میر بالا در ایالات متحده عنوان کرده است. 

ین رکورد تاریک علیرغم این واقعیت است که سه واکسن کرونا در این کشور مجاز شده، که اخیراً برای کودکان پنج سال به بالا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

طبق داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، حدود ۶۹ درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل تا حدی در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، در حالی که ۵۹ درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند.

در میان این گروه، آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر از نرخ واکسیناسیون بسیار بالایی برخوردارند. بر اساس داده‌ها، تقریباً ۱۰۰ درصد افراد در آن محدوده سنی حداقل تا حدی واکسینه شده‌اند، در حالی که ۸۶ درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند.

از طرف دیگر، اخیراً خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» گزارش کرد که عدم تمایل بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان‌های آمریکا به ویژه‌ در بخش جنوب این کشور را مملو از بیمار کرده و بخش‌های مراقبت‌های ویژه با کمبود تخت مواجه شده است و همچنان مشکلات کمبود دارو یک معضل در آمریکاست. 

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» ویروس شناس برجسته آمریکایی تأکید کرده که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی، می‌توان تغییری در روند صعودی ابتلا و فوتی‌های کرونا در آمریکا ایجاد کرد.

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی‌های کرونا در آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن موجب شده تا میزان محبوبیت وی در زمینه مقابله با ویروس کووید-۱۹ روندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً یک نظرسنجی در خصوص میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفت که نشان داد میزان محبوبیت جو بایدن به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شد نشان داد، میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

نظر شما