شناسهٔ خبر: 50637953 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رونمایی از "تقریظ رهبری" بر یک کتاب دفاع‌مقدسی

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد در مصاحبه با رادیو گفتگو، از رونماییِ "تقریظ رهبری" بر یک کتاب حوزه دفاع مقدس در هفته کتاب که پایان آبان ماه برگزار خواهد شد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "تقاطع فرهنگ" در خصوص تاخیر اعلام اسامی در خلال روند برگزاری "جایزه جلال"، گفت: نشست علمی این جایزه چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و فراخوان آن نیز منتشر و 1400 اثر به جشنواره ارسال شد.

وی ابراز امیدواری کرد داوری‌ها در زمان مشخص خود به پایان برسد و اسامی اعلام شود.

احمدوند در خصوص سفر وزیر ارشاد به شیراز و احتمال تفکیک دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی به رادیو گفتگو گفت: این اتفاق رخ خواهد داد، ولی زمان اداری می‌برد و پس از برگزاری جایزه جلال اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: نام خانه کتاب نیز باید مورد نظر دوستان باشد، ولی احتمالا عنوان "ادبیات داستانی" از آن حذف خواهد شد.

احمدوند همچنین در خصوص نمایشگاه کتاب تهران گفت: در بهمن امسال دومین نمایشگاه مجازی کتاب را برگزار خواهیم کرد و درباره نمایشگاه حضوری نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم که اگر شرایط کرونایی مساعد باشد، در ابتدای سال آتی برپا خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در ادامه سخنان خود در این بخش خبری تحلیلی در رادیو گفتگو، درباره هفته فرهنگی کتاب گفت: امسال همچون ادوار گذشته در هفته آخر آبان هفته کتاب را خواهیم داشت.

برخی برنامه‌ها همانی است که در سال‌های گذشته مخاطبانی داشته است و برخی از وظایف بر عهده نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف می‌باشد.

احمدوند همچنین از برنامه‌هایی ویژه برای هفته کتاب 1400 خبر داد و گفت: به مرور دبیرخانه ستادی نیز برنامه‌های این هفته را اعلام خواهد کرد.

وی از تقریظ رهبری بر یکی از کتب دفاع مقدس نیز خبر داد که در این هفته فرهنگی رونمایی خواهد شد.

نظر شما