شناسهٔ خبر: 50530922 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آیت‌الله علاقه‌بند دار فانی را وداع گفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- آیت الله سیدمحمدعلی علاقه‌بند یزدی، یکی از معلمان اخلاق و از روحانیان مشهور استان یزد روز سه شنبه در سن ۹۴ سالگی به دیار باقی شتافت.

به گزارش شفقنا به نقل از منابع خبری، وی از علمای به نام استان یزد بود که مدت ها در مسجد تاریخی امیرچقماق نماز جماعت اقامه می کرد  و مدتی در بستری بیماری بود.

این روحانی وارسته سال ۱۳۰۶ هجری شمسی در خانواده‌ای روحانی در یزد دیده به جهان گشود و  پنج سالگی آموزش قرآن را در مکتب خانه آغاز کرد و علاوه بر کلام وحی ، نصاب الصبیان ، سیوطی و صرف و نحو را نزد میرزا سیدعلی مکتب دار آموخت و پس از طی مقدمات علوم اسلامی از محضر آیات عظام شیخ جلال آیت اللهی، کازرونی و میرزا آقا استفاده کرد.

وی برای ادامه تحصیل راهی نجف اشرف در عراق شد و در درس خارج حضرات آیات سید محمدهادی میلانی، سیدجواد مدرسی، سید عبدالهادی شیرازی شرکت و پس از بازگشت در قم نیز از محضر آیت الله العظمی بروجردی (ره) بهره برد.

آن عالم بزرگ در سلوک اخلاقی، تواضع و فروتنی زبانزد عام و خاص بود و بسیاری از مردم یزد برای کسب فیض یا رفع مشکل به او مراجعه می کردند.

آیت الله علاقه بند، در کنار تحصیل، به تدریس نیز اشتغال داشت و دروس مغنی، منطق، معالم و صرف و نحو، اصول، فقه و کلام را تدریس کرد. مدتی نیز دروس عربی و دینی را در دبیرستان تدریس کرد. وی ضمن تدریس به تبلیغ نیز می‌پرداخت و به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه یزد مشغول بود.

آیین تشییع و تدفین مرحوم آیت الله علاقه بند متعاقبا اعلام می شود.

مدیر حوزه علمیه یزد درگذشت استاد اخلاق را تسلیت گفت

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد در پیامی درگذشت آیت الله علاقه بند را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت مدیر حوزه علمیه یزد به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ

درگذشت عالم ربانی، فقیه و استاد حوزه علمیه یزد، حضرت آیهالله آقای حاج سید محمدعلی علاقبند (ره) مایه تأسف و تأثر فراوان گردید.

این، خسرانی برای حوزه‌ های علمیه و مردم ولایت مدار دارالعلم استان یزد است. ایشان در حقیقت متفکری برجسته و عارفی وارسته بودند که خدمات ایشان درتبیین اندیشه‌ های مکتب تشیع و حضور در تمام عرصه هایی که احساس نیاز می شد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر بود. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان در سراسر دوران عمر پر برکتشان بود که توفیق سلوک در طریقت معرفت تشیع، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلندمدت است.

این ضایعه اسف بار را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، حوزه های علمیه و خاندان گرامی و دیگر بازماندگان و شاگردان این فقیه مجاهد تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال غفران و رحمت واسعه الهی را برای آن فقید سعید مسألت مینماییم.

نظر شما