شناسهٔ خبر: 50427996 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

سوشا مکانی به تبانی متهم شد

مقامات باشگاه میوندالن درباره احتمال تبانی سوشا مکانی، گلر ۳۴ ساله خود تحقیقاتی را انجام دادند

صاحب‌خبر -

طرفداری: در هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ نروژ شکست 7-0 میوندالن برابر تیم میانه جدولی هاگسوند بود که باعث شد این تیم در قعر جدول شرایط بدتری پیدا کند.

رسانه‌های نروژی از انجام تحقیقات از سوشا مکانی، گلر این تیم درباره احتمال تبانی او در این مسابقه خبر می‌دهند.

سایت «آفتن‌پوستن» نروژ دراین‌باره می‌نویسد: مقامات باشگاه میوندالن درباره احتمال تبانی سوشا مکانی، گلر ۳۴ ساله خود تحقیقاتی را انجام دادند. خود مکانی در این باره می‌گوید:

میوندالن دراین‌باره نگرانی‌هایی داشت اما به خوبی از من حمایت کردند. اتهاماتی که به من در فضای مجازی وارد شد هیچ پایه و اساس و مدرکی نداشت. خیلی از کسانی که این مطالب را منتشر کرده‌اند حتی معنای آن را نیز نمی‌دانند و اطلاع ندارند چه چیزی را به اشتراک گذاشته‌اند. هدف آنها نابود کردن من است. برای سال‌ها در فوتبال ایران نتوانستند این کار را انجام دهند و حالا که اینجا هستم دوباره تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

سوشا مکانی به تبانی متهم شد

برنیک وولفسبرگ، مدیر این تیم نیز درباره اتفاقات اخیر می‌گوید که روال معمول در چنین پرونده‌هایی این است که فدراسیون فوتبال نروژ را در جریان موضوع قرار دهند:

ما چندین پیام درباره بازی هفته قبل خود دریافت کردیم که یکی از بازیکنان ما را متهم می‌کرد. ما هم روال معمول را دنبال کردیم و فدراسیون را در جریان قرار دادیم. ما تمام کارهایی که به‌عنوان یک باشگاه موظف به انجام آن بودیم را کرده‌ایم.

خود مکانی در این خصوص می گوید: هیچ نگرانی در این زمینه ندارم و می‌دانم که هیچ چیزی وجود ندارد. خودم می‌دانم که هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌ام و مشکلی ندارم.

او همچنین می‌گوید که برای گرفتن طلبش از تیم پرسپولیس به فیفا شکایت کرده و پرونده را به این نهاد برده تا بتواند پولش را بگیرد:

تمام این اتفاقات از اینجا شروع شد. من طلبی از باشگاه پرسپولیس دارم و به دنبال گرفتن آن بودم. وقتی برای رسیدن به پولم پرونده را به فیفا بردم مشکلات من با این افراد آغاز شد. وقتی گفتم به فیفا شکایت می‌کنم و می‌گویم که چه اتفاقاتی در این باشگاه رخ داده است هواداران تیم دیگر مرا دوست نداشتند و از من متنفر شدند. آنها میلیون‌ها دنبال‌کننده در فضای مجازی دارند و وقتی یک نفر مطلبی را می‌نویسد بسیاری بدون آنکه بدانند داستان دقیقا چیست آن را باز نشر می‌کنند.

او همچنین از اینکه میوندالن به خوبی این موضوع را مدیریت کرده ابراز رضایت می‌کند:

فکر می‌کنم جلسه بسیار خوبی با باشگاه داشتیم و درباره همه این مسائل صحبت کردیم. من برای آنها توضیح دادم که شرایط فوتبال در ایران چگونه است و اتفاقاتی در آنجا رخ می‌دهد که نمونه آن را هرگز در نروژ ندیده‌ایم.

از سوی دیگر وولفسبرگ هم از گلر تیمش حمایت کرده و می‌گوید که درباره سلامت او تردیدی وجود ندارد:

اصلا به او شک نداریم. این به نظر ما هم یک کمپین برای ابراز تنفر از مکانی است و برای ما مشخص شده که چه کسی این پیام‌ها را فرستاده است. به نظرم او به خوبی این موضوع را مدیریت کرد و توانست با آن کنار بیاید. همان‌طور که خودش گفت این کار هوادارانی بود که چندان رابطه خوبی با مکانی ندارند.

یفوه هاویک، مدیر رسانه‌ای فدراسیون فوتبال نروژ هم تحقیقات درباره تبانی و دستکاری در نتیجه این مسابقه را تایید کرده و البته می‌گوید که نمی‌تواند اطلاعات بیشتری از این پرونده منتشر کند. از سوی دیگر وگارد هانسن، سرمربی میوندالن هم وقتی مکانی را در دیدار هفته پیش تیمش برابر ترومسو نیمکت‌نشین کرد دلیل این تصمیم را دلایل ورزشی عنوان کرد.

نظر شما