شناسهٔ خبر: 50412347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار خوزستان:

استاندار خوزستان اقدامات در دست انجام برای خدمات رسانی به زلزله زدگان اندیکا را تشریح کرد

استاندار خوزستان اقدامات در دست انجام برای خدمات رسانی به زلزله زدگان اندیکا را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، صادق خلیلیان استاندار خوزستان شامگاه سه شنبه در پایان نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا توضیح داد: تقسیم کار لازم پیشتر بین دستگاه‌ها انجام شده بود و امروز از هر دستگاه گزارش کار را گرفتیم. 
استاندار خوزستان افزود: خوشبختانه بحث مربوط به تکمیل پرونده واحدهایی که بایست احداث شوند به اتمام رسیده و واحدهایی که بایستی بازسازی و تعمیر  شوند ۱۹۵۰ واحد هستند.
خلیلیان تصریح کرد: از این تعداد پرونده ۸۰۰ واحد تکمیل و ارزیابی اولیه آن انجام شده و می‌توانند هم اکنون عملیات بازسازی را جهت این ۸۰۰ واحد شروع کنند و به محض اینکه مصوبه دولت ابلاغ شود اعتبار در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد تا ما بتوانیم از فرصت بازسازی به بهترین شکل استفاده بکنیم. 
استاندار خوزستان ادامه داد: قرار شد ۵ واحد مدرسه آسیب دیده نیز نوسازی و بازسازی شود و در عین حال ۶۰ مدرسه هم داریم که بایست از طریق تعمیرات و یا اختصاص کانکس فعال شوند. 
خلیلیان اظهار داشت: این مدارس ظرف یکماه به بهره‌برداری خواهند رسید و کار بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده تا آخر آبان ماه انشالله به تدریج هر واحد آموزشی که آماده شد انجام خواهیم شد. 
استاندار خوزستان بیان کرد: در خصوص برخی از ضروریات هم تصمیم‌گیری شد که به تدریج که برخی از عشایر به منطقه برمی‌گردند ضروریات زندگی مثل چادر و یا برخی از مایحتاج عمومی در اختیار این دسته از هموطنان هم قرار بگیرد. 
خلیلیان اظهار داشت: در عین حال برخی از مایحتاج ضروری علاوه بر سهمیه عادی مانند آرد هم تا ۲۰۰ کیسه بیشتر تخصیص داده میشود که ۵۰۰ کیسه در منطقه در حال توزیع است و ۱۵۰۰ کیسه هم از فردا توسط امور عشایر و تعاون روستایی ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما