شناسهٔ خبر: 50297505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل:

فعالیت ۱۰ شرکت دانش بنیان اردبیل در بخش کشاورزی|ورود به پارک مزایای مشابه منطقه آزاد اقتصادی را دارد

اردبیل- ابراهیم پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از ۴۸ شرکت دانش بنیان در بخش های مختلف در سطح استان اردبیل ۱۰ شرکت به صورت تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت می کند.

صاحب‌خبر -

حبیب ابراهیم پور در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در راستای توسعه اقتصادی و بهره گیری از علوم و فنون جدید در حوزه های مختلف عملکرد مناسبی داشته و ما همچنان از تقویت این بخش پشتیبانی می کنیم.

وی بیان کرد: در کنار فعالیت مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها در عرصه تولید بذر و سایر زیربخش های کشاورزی پارک های علم و فناوری که زیرمجموعه وزارت علوم هستند تلاششان بر گسترش فعالیت های مبتکرانه و خلاقانه در بخش های مختلف است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۵۰۰ واحد فناور و ۴۸ شرکت دانش بنیان فعالیت می کند که ۱۰ شرکت در حوزه کشاورزی کار تخصصی و حرفه ای را انجام می دهند.

ابراهیم پور بیان کرد: از بین ۱۰۰ شرکت فناور و نوآور نیز ۹۰ شرکت در حوزه کشاورزی است که بیش از ۷۰ درصد آنها در شهرستان پارس آباد به عنوان قطب کشاورزی متمرکز شده تا با تلاش فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصان خودکفایی را در تولید محصولات مختلف و جایگزین کالاهای تحریمی و وارداتی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محور توسعه استان اردبیل بخش کشاورزی است ۸۰ درصد ماموریت های ما در این حوزه متمرکز شده و تعامل خوبی را بین پارک علم و فناوری و جهاد کشاورزی شاهد هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل وجود دو شرکت کشت و صنعت مغان و پارس را ظرفیتی عظیم در تقویت نظام فناورانه و گسترش فعالیت های دانش بنیان توصیف و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت کشت و صنعت پارس در تولید بذر ما اولین پردیس تخصصی پارک علم و فناوری را در این مجموعه راه اندازی می کنیم تا امکان تعامل و ارتباط بیشتر پارک و متخصصان در این بنگاه اقتصادی فراهم آید.

ابراهیم پور بیان کرد: ورود به پارک مزایای مشابه منطقه آزاد اقتصادی و تجاری را دارد چرا که فعالان این حوزه می توانند از مزایای منطقه آزاد همچون معافیت های مالیاتی، گمرکی و بیمه ای استفاده کنند.

نظر شما