شناسهٔ خبر: 49808055 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

همزمان با اربعین حسینی؛

پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران آغاز شد

مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسیرهای پنجگانه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش «فرهیختگان» مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسیرهای پنجگانه آغاز شد.

عزاداران حسینی و عاشقان ساحت اهل بیت عصمت و طهارت در یکی از مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین پیاده روی خود را از میدان امام حسین (ع) آغاز کرده و پس از طی ۱۷ کیلومتر از مسیر به سمت خیابان ۱۷ شهریور، حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا خیابان شوش حرکت کرده و سپس خیابان شوش را تا میدان شوش و سپس خیابان فداییان اسلام از میدان شوش تا میدان حرم راهپیمایی کرده و سپس از خیابان قم تا محدوده میدان فرمانداری و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) طی می‌کنند.

عزاداران حسینی و جاماندگان اربعین اباعبدالله (ع) از مسیر میدان جمهوری نیز پیاده روی خود را آغاز کرده‌اند، این عزاداران در پیاده روی امروز وارد مسیر نواب، میدان ۹ دی، میدان بهمن، خیابان بعثت، شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری، خیابان قم و میدان حرم مطهر می‌شوند.

این پیاده روی همچنین از امام زاده حسن (ع) تهران آغاز شد و راهپیمایان به سوی خیابان امین الملک، خیابان قزوین، خیایان شیخ محمدی، میدان ۹ دی، میدان بهمن، بزرگراه بعثت، خیابان شهید رجایی، بزرگراه شهید کریمی، دستواره، میدان نماز، میدان غیبی، میدان فرمانداری، خیابان قم و میدان حرم مطهر می‌شوند.

از جنوب تهران و باقر شهر نیز پیاده روی جاماندگان اربعین آغاز شده و این راهپیمایی از جاده قدیم قم (بزرگراه شهید رجایی)، بزرگراه شهید آوینی، خیابان سلمان فارسی، میدان سلمان فارسی به سوی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه خواهد یافت.

ورامینی‌ها و اهالی قرچک، پیشوا و پاکدشت نیز در حال رساندن خود از طریق جاده ورامین به خیابان مصطفی خمینی هستند، این راهپیمایان سپس خود را از سه راه امین آباد، خیابان سلمان فارسی به بزرگراه شهید آوینی، میدان سلمان فارسی و سپس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) خواهند رساند.

بر اساس اعلام قبلی مسئولین، راهپیمایان در مبادی پنج گانه، طول مسیرها و نیز حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) توقفی نخواهند داشت./مهر

نظر شما