شناسهٔ خبر: 49724258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار گیلان در جلسه بررسی روند احداث سد پلرود مطرح کرد؛

همراهی و هم‌افزایی مضاعف دستگاه‌های اجرایی برای شتاب در پیشرفت تکمیل سد پلرود / انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط دستگاه‌های مرتبط در جهت جلب رضایتمندی مردم منطقه / تسریع در بهسازی و روکش آسفالت جاده دسترسی به‌منظور تسهیل تردد ساکنان

استاندار گیلان همراهی و هم‌افزایی مضاعف دستگاه‌های اجرایی برای شتاب در پیشرفت تکمیل سد پلرود را مورد تأکید قرار داد و گفت که لازمست دستگاه‌های مرتبط در جهت جلب رضایتمندی مردم منطقه، مسئولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کرده و در بهسازی و روکش آسفالت جاده دسترسی نیز به منظور تسهیل تردد ساکنان، تسریع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور ؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه بررسی روند احداث سد پلرود شهرستان رودسر که با حضور نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل هلدینگ نیرو و معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد؛ اظهار داشت: احداث این سد علاوه بر تأمین آب مورد نیاز ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری و باغ های چای، آب آشامیدنی شرق گیلان و انرژی، با حجم تنظیمی ۲۰۵ میلیون مترمکعب در مدیریت سیلاب نیز بسیار اثرگذار است. 
وی سد پلرود را یک اثر ماندگار برای سال‌های آتی دانست و با بیان اینکه به واسطه اهمیت آن، پیگیری مستمر و روزانه مدیران استانی و محلی و اهتمام جدی پیمانکار  مورد مطالبه است، گفت: همراهی و هم‌افزایی شایسته میان دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید مضاعف و امور تسریع شود. 
نماینده عالی دولت در گیلان پیشرفت فیزیکی ۷۸ درصدی سد پلرود را نمایانگر پشت‌سر گذاشتن بسیاری از مشکلات عنوان و اضافه کرد: با انجام مسئولیت‌های اجتماعی در جهت جلب رضایتمندی مردم و روستاهای همجوار توسط قرارگاه و مسئولان محلی و افزایش سه‌برابری ماشين آلات و عملیات اجرایی سد، به طور قطع بیش از پیش همراهی اهالی منطقه نیز مضاعف می‌شود. 
وی به تملک افزون بر ۲۹۳ هکتار از اراضی موردنیاز برای احداث سد اشاره و شرکت آب منطقه‌ای و کارفرمای سد را موظف به تعیین تکلیف باقیمانده اراضی و تسریع صدور مجوزها توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط کرد و گفت: بهسازی و روکش آسفالت جاده دسترسی موجود برای تسهیل تردد ساکنان تسریع شود. 
در این جلسه حجت‌الاسلام صفری نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در جهت پیشرفت و تسریع پروژه مذکور پرداخت.
همچنین مدیرعامل هلدینگ نیرو و معاون برنامه‌ریزی و توسعه راهبردی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و نیز فرماندار شهرستان رودسر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، مدیران کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست استان و مشاور پروژه به ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته پرداختند

گالری تصاویر

نظر شما