شناسهٔ خبر: 49695708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

راهپیمایی‌ گسترده مردم یمن در سالروز انقلاب 21 سپتامبر

مردم شهرهای مختلف یمن امروز 21 سپتامبر به خیابان‌ها آمده، با اعلام حمایت از انقلاب این کشور، علیه آمریکا شعار سر دادند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، استان‌های مختلف یمن امروز (سه‌شنبه/ ۲۱ سپتامبر) شاهد برگزاری راهپیمایی گسترده در سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر بود.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره» این تظاهرات در استان‌های صعده، حجه، عمران، ذمار، إب، بیضاء، محویت، ریمه، تعز، ضالع، الجوف و مأرب در حال برگزاری است.

المسیره در ادامه گزارش کرد، افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی باشکوه امروز در صعده، پرچم یمن و تصاویر «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله را به دست داشتند و شعارهایی علیه سیاست مستبدانه آمریکا در منطقه سر دادند. آنها همچنین با سردادن شعارهایی خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی شدند.

 «محمد جابر عوض» استاندار صعده در سخنرانی خود گفت، ملت یمن به مقابله با ائتلاف متجاوز تا آزادسازی کامل خاک یمن ادامه خواهد داد.

وی در ادامه به مقابله با متجاوزان، آماده‌باش  عمومی و حمایت از جبهه‌ها فراخواند، پیروزی‌های ارتش یمن در مأرب و دیگر جبهه‌ها را تبریک گفت و از فریب‌‌خوردگان خواست به آغوش وطن بازگردند.

در سال ۲۰۱۴ مردم یمن به دنبال بی‌کفایتی دولت «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن در مدیریت امور کشور، برای اعلام اعتراض خود به تصمیمات و اقدامات این دولت دست به راهپیمایی زدند.

با تداوم اعتراض‌های سراسری، مردم و نیروهای انقلابی یمن ۲۱ سپتامبر وارد شهر صنعاء شدند و جنبش انصارالله یمن با مشارکت دیگر احزاب یمنی، دولت را به دست گرفت و منصور هادی مجبور به استعفا شد.
 



انتهای پیام/

نظر شما