شناسهٔ خبر: 4951311 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر ويژه

صاحب‌خبر -

دكتر ميرزاده در کنگره بين‌المللي حافظ:
دانشگاه آزاد اسلامي با الهام از خرد جمعي جهان و ارزش‌هاي معنوي گام‌هايي مؤثر در سازگاري انديشه‌ها برداشته است
همايش چهارروزه بين المللي حافظ با سخنراني دکتر حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در سالن شهيد مطهري سازمان مرکزي دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شد.
به گزارش آفرينش،‌ بخشي از متن سخنان دکتر ميرزاده در افتتاحيه همايش بين المللي حافظ از اين قرار است:
دانشگاه آزاد اسلامي با الهام از خرد جمعي جهان و ارزش‌هاي معنوي مشترک از طريق برگزاري دو همايش بين‌المللي بزرگداشت انديشه‌هاي مولانا جلال‌الدين محمد بلخي (1388) و حکيم ابوالقاسم فردوسي (1390) و نشر چهار جلد ويژه‌نامه يا مجموع مقاله‌ها، توفيق يافت گام‌هايي مؤثر در جهت تقريب مذاهب، سازگاري انديشه‌ها و تأليف دل‌ها بردارد، تا جان‌هاي مشتاق، فرصت تجلي يافته، بارقه‌هاي معنويت و اخلاص را بر در و ديوار وجود فرو ريزند.
اينک که نوبت وصل، بر بام سر حلقه رندان جهان نواخته آمده و گويي قُدسيان نيز چون شما هُنرمندان و هُنرستايان، شعر فاخر حافظ را که زبان عشق و حيات و حرکت است و مُنادي جهان غيب، زمزمه مي‌کنند، اميد واثق دارد که برنامه‌هاي اين همايش در تهران و شيراز (15 تا 18 ارديبهشت ماه 1394 برابر با 5 تا 8 مي‌2015) به هدف‌هاي بلند خويش نايل آيد، بازار رياکاري و تفرقه را از سراسر جهان برچيند، جمعيت خاطر براي همه جهانيان به ارمغان آورد و فرشته رحمت الهي و آرامش ابدي بر بام انديشه جمعي و فرهنگ بشري بال و پر گشايد.

حمله موشکي حوثي‌ها به
يک شهر مرزي عربستان
نيروهاي حوثي يمن ديروز شهر مرزي نجران عربستان را با 6 موشک مورد حمله قرار دادند.اين حمله موشکي نخستين عکس‌العمل جدي حوثي‌ها به حملات هوايي و دريايي ائتلاف عربي موسوم به "توفان قاطعيت" است.بيش از يک ماه از حمله هوايي و دريايي ائتلاف عربي "توفان قاطعيت" به رهبري عربستان مي‌گذرد.
به گزارش روزنامه "الوطن" عربستان،حوثي‌ها با پرتاب 6 موشک، شهر نجران عربستان که هم‌مرز يمن مي‌باشد، را مورد اصابت قرار دادند. يکي از اين موشک‌ها به محله مسکوني "الضيافه" اصابت کرد.روزنامه الوطن عربستان آورده است: اين موشک ها از مواضع تحت سيطره حوثي‌ها شليک شده است.
رويترز به نقل از تلويزيون دولتي عربستان از تعطيل شدن مدارس شهر نجران تا اطلاع ثانوي خبر داد.
رويترز نوشت: نظاميان عربستاني مستقر در مرز، به اين حملات موشکي پاسخ داده و موشک‌هاي زيادي به سمت مواضع حوثي‌ها شليک کردند.تا کنون مقامات رسمي عربستان در اين باره اظهارنظر نکرده‌اند.

نظر شما