شناسهٔ خبر: 49399382 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از نقد سیاسی تا طنز اجتماعی در «صباهنگ» رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه موسیقی محور «صباهنگ» ترانه‌های درخواستی مخاطبان را پخش می‌کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «صباهنگ» برنامه موسیقی محور رادیو صبا است که با پخش ترانه های درخواستی، فضای شادی را برای مخاطبان این شبکه ایجاد می کند.

این برنامه با بخش های «گزارش»، «موسیقی فیلم»، «تکمیل شعر»، «ترکیب ترانه» و «نمایش ترانه» هر روز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ به مدت ۹۰ دقیقه راهی آنتن رادیو صبا می شود.

رضا عزتی تهیه کننده این برنامه در این باره گفت: «صباهنگ» برنامه موسیقی محوری است به پخش موسیقی های درخواستی مخاطبان می پردازد، این برنامه با اجرای مهبد قناعت پیشه که خود از اهالی موسیقی است و در این زمینه اطلاعات کافی دارد در فضایی شاد و پر نشاط مخاطبان را با موسیقی، ترانه و خوانندگان خوب کشورمان و آثار آنها آشنا می کند.

وی افزود: این برنامه دارای بخش های مختلفی است مثل گزارش که در قالب آیتمی با عنوان «یک دهن بخون» گزارش های ارسالی لیلا علاقه مند را که با مردم درباره یک ترانه یا یک خواننده گفتگو کرده است، پخش می کند. همچنین در بخش موسیقی فیلم آیتمی با عنوان «سینما ترانه» داریم که با ترکیب دیالوگ های یک بازیگر و یک ترانه اثری شنیدنی و جالب برای مخاطبان بخش می کنیم و در بخش دیگر موسیقی یک فیلم به صورت کامل معرفی می شود.

عزتی درباره گفتگو با خوانندگان ایرانی عنوان کرد: در این برنامه تلاش می کنیم هر روز با یکی از خوانندگان خوب کشورمان مصاحبه ای داشته باشیم که در این بخش مهبد قناعت پیشه در قالب گفتگو صمیمی با این هنرمندان از شروع به کار آنها تا حال هوا و آثار امروزشان جویا می شود و مخاطبان می توانند در حین گفتگو سوالات خود را از این خوانندگان با ارسال پیامک به سامانه شبکه بپرسند.

وی ادامه داد: بخش جالب و شنیدنی دیگر این برنامه «ترکیب ترانه» است که در آن تلاش می کنیم ترانه های یک خواننده را به صورت زیبا و شنیدنی ترکیب کنیم که خدارا شکر مورد استقبال شنوندگان هم قرار گرفته است .

تهیه کننده برنامه در ادامه بخش «نمایش ترانه» را جزو خلاقانه ترین بخش های این برنامه معرفی کرد که با تلفیق صدای مخاطبانی که با برنامه تماس گرفته اند با ترانه مورد علاقه شان آیتمی آماده می شود.

رضا عزتی در پایان بیان کرد: ما در «صباهنگ» برای مخاطبانی که طبع شعر خوبی دارند هم برنامه داریم به این صورت که متناسب با موضوع برنامه یک مصرع شعر در برنامه اعلام می شود و از شنوندگان خواسته میرشود که شعر را با توجه به نظر و سلیقه خود کامل و برای برنامه ارسال کنند. مصرعی که در این بخش انتخاب می شود با توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی روز است و گاهی در قالب این اشعار به صورت طنازانه نقدی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی هم داریم.

«صباهنگ» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸ به مدت ۹۰ دقیقه از رادیو صبا پخش می شود.

نظر شما