شناسهٔ خبر: 48555306 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین» مطرح شد

بیژن مقدم: رئیسی باید جلوی سهم‌خواهی‌ها را بگیرد/ نباید جبهه پایداری را بیش از اندازه بزرگ کرد

بیژن مقدم گفت: موضوعیت ندارد که اگر پایداری به خواسته‌هایش در دولت بعد نرسد، منقتد دولت می‌شود یا نه.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حدس و گمان‌ها درباره ترکیب کابینه سید ابراهیم رئیسی ادامه دارد؛ خاصه آنکه گفته می‌شود رئیسی از سوی برخی طیف‌های اصولگرایی مانند جبهه پایداری تحت فشار قرار گرفته است. حالا با این اوصاف باید دید که تصمیم رئیسی چه خواهد شد؟ و اگر احیانا پایداری‌ها به نتیجه مطلوی خود نرسند، به منتقدان دولت رئیسی تبدیل می‌شوند؟

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع گفت: «درباره کابینه تا اینجای کار هرچه وجود دارد حدس و گمان است که البته آقای رئیسی تا کنون خوب مدیریت کرده و اجازه نداده است که اطلاعاتی به بیرون درز کند. حالا ممکن است یک گروهی لیست خود را به آقای رئیسی ارائه دهد که امری طبیعی است اما حتما لزوما منشأ تصمیم‌گیری نیست. من و شما هم می‌توانیم به آقای رئیسی پیشنهاد دهیم و چه بسا خود او از نخبگان، گروه‌ها و احزاب خواسته است که بر اساس نظر خود شایستگان را معرفی کنند و برای این کار سامانه‌ هم تعریف شده است. حالا یک گروهی هم خارج از این سامانه نامه بنویسید یا به هر طریق دیگری که در اصل موضوع فرقی نمی‌کند و یک هم‌اندیشی جمعی است اما در نهایت آن کس که تصمیم می‌گیرد رئیس‌جمهور است. آقای رئیسی احتمالا اولین کاری که به سرعت بعد از تحلیف و سپس تنفیذش انجام می‌دهد، معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس است».

او ادامه داد: «آقای رئیسی مسئولیت سنگینی دارد و همه چشم‌ها به او و کابینه‌اش دوخته شده است؛ به همین دلیل باید جلوی سهم‌خواهی‌ها را بگیرد و بر اساس وعده‌اش از افراد شایسته استفاده کند. اداره کشور به خصوص در این دوره جای آزمون و خطا نیست و حتما باید افرادی در دولت حضور داشته باشند که کارنامه و تخصصی روشن و قابل قبولی داشته باشند».

این فعال سیاسی درباره تحرک نیروهای جبهه پایداری برای ورود به دولت آینده هم بیان کرد: «نباید جبهه پایداری را بیش از اندازه بزرگ کرد. اصلا موضوعیت ندارد که اگر پایداری به خواسته‌هایش در دولت بعد نرسد، منقتد دولت می‌شود یا نه».

مقدم در پایان درباره اینکه آیا ممکن است رئیسی از نیروهای اصلاح‌طلب در کابینه‌اش استفاده کند، گفت: «من تصور می‌کنم خود اصلاح‌طلبان هم انتظار ندارند آقای رئیسی از آنها استفاده کند. اما ممکن است آقای رئیسی از برخی نیروهای دولت آقای روحانی که چهره سیاسی نداشتند و کار عملیاتی می‌کردند استفاده کند».

نظر شما