شناسهٔ خبر: 48540226 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز استان زنجان

معاون فرهنگ سازی بسیج دانشجویی زنجان با اشاره به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز این استان، گفت: این جشنواره در ۷ رشته هنری با موضوعات دفاع مقدس و شهدای دانشجو برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا عیسی خانی، معاون فرهنگ سازی بسیج دانشجویی زنجان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز این استان خبر داد و اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار برای برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، این توفیق نصیب مردم زنجان شد تا با بهره گیری از معارف و سیره‌ی والای شهدا بتوانند خون جدیدی در رگ‌های فرهنگی شهر تزریق کنند.

عیسی خانی ادامه داد: از همین رو بسیج دانشجویی نیز با بهره گیری از این فرصت مغتنم برنامه‌های متعددی در معرفی و فرهنگ سازی سیره شهدای دانشجو با هدف الگو سازی شهدا برای جامعه، به خصوص جوانان، برنامه ریزی و طراحی کرده که یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره‌ فرهنگی هنری در قالب ۷ رشته‌ هنری و با موضوعات دفاع مقدس و شهدای دانشجو است.

معاون فرهنگ سازی بسیج دانشجویی زنجان بیان کرد: اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، شبکه سازی و شناسایی نیرو‌های هنرمند دانشجویی و دانشگاهی انقلابی دربخش‌های مختلف هنری و فرهنگی و همچنین تولید محتوای فرهنگی هنری در موضوعات دفاع مقدس و شهدای دانشجو است.

وی افزود: در این جشنواره علیرغم شرکت تمام دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاهیان نیز میتوانند آثار خود به دبیر خانه این جشنواره ارسال کنند.

عیسی خانی با بیان اینکه در این جشنواره در ۷ بخش تا کنون حدودا ۳۰ اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده است، گفت: اکثر موضوعات ارسالی با محوریت شهدا و دفاع مقدس بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و محدود بودن ارتباط با دانشجویان و دانشگاهیان و همچنین با توجه به مصادف شدن جشنواره با ایام انتخابات ریاست جمهوری و امتحانات پایان ترم دانشجویان، جشنواره تا روز بیستم مردادماه تمدید شد.

معاون فرهنگ سازی بسیج دانشجویی زنجان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در محور‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجو، راهیان نور و بازتاب جهان، شهدای دانشجو دفاع مقدس، جو حاکم در جبهه و نقش آن حکومت مهدوی و در قالب‌های هنر‌های تجسمی، تئاتر و نمایش، فیلم کوتاه، ادبیات نمایشی، ادبیات داستانی، شعر، عکس به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

گفتنی است، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۷۷۲۱۲۶۲ یا حساب @fznbso در همه پیام رسان‌ها اقدام کنند.

نظر شما