شناسهٔ خبر: 4815665 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

اعتصاب فلسطینی‌ها در اعتراض به تخریب منازلشان در اراضی‌اشغالی

صاحب‌خبر -

فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی که رژیم اسرائیل اراضی آنان را در سال 1948 میلادی اشغال کرد، در اعتراض به تخریب منازل خود دست به اعتصاب زده‌اند.

خبرگزاری فرانسه سه‌شنبه (8 اردیبهشت) گزارش داد شهرداری‌های شهرهای اشغالی فلسطین برای اعلام همبستگی با شهروندان فلسطینی مدارس، بانک‌ها، موسسه‌ها و مغازه‌ها را تعطیل کردند.

کمیته پیگیری امور فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی در بیانیه‌ای تصریح کرد موضوع بسیار شفاف است؛ رژیم اسرائیل با تمام قوای تخریب منازل فلسطینیان را به بهانه‌ی آنچه مقابله با ساخت و سازهای غیر قانونی می‌خواند، آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است که بیش از 50 هزار منازل مسکونی فلسطینی با خطر تخریب روبرو هستند و این موضوع حاکی از برنامه ریزی رژیم اسرائیل برای پاکسازی قومی و هویتی  در مناطق اشغالی حکایت دارد.

تصویر آرشیویی از تظاهرات فلسطینی ها در اعتراض به تخریب منازلشان

فلسطینیان قرار است تظاهراتی را در تل آویو با مشارکت و حمایت طرفداران فراکسیون اعراب در پارلمان رژیم اسرائیل که سومین فراکسیون عمده در پارلمان به شمار می رود برگزار کنند.

نیروهای رژیم اسرائیل شماری از منازل فلسطینیان را تخلیه و شماری دیگر را تخریب کرده‌اند.

در همین حال  تشکل «ابتکار ملی فلسطین»، طرح رژیم اسرائیل را برای ساختن 77 واحد مسکونی غیر قانونی در شرق بیت المقدس در کرانه باختری اشغالی محکوم کرد.

این تشکل اعلام کرد هدف رژیم اسرائیل از ادامه ساخت و ساز در بیت المقدس و کرانه باختری از بین بردن طرح موسوم به دو دولت مستقل است که در واقع یهودی‌سازی تمام بیت‌المقدس است.

افزون بر آن تشکل ابتکار ملی فلسطین تاکید کرد اقدام اسرائیل به شهرک‌ سازی، کلیه تفاهمنامه‌ها و قوانین بین المللی را نادیده گرفته است.

مصطفی البرغوثی، دبیر کل این تشکل گفت: «مقاومت ملی، بایکوت و اعمال تحریم‌ها است که مانع تعرض رژیم اسرائیل به فلسطینی‌ها و حقوق آنان خواهد شد.»

ع ع/م ص/ م ح

 

 

 

نظر شما