شناسهٔ خبر: 4795281 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان‌صنعت | لینک خبر

اعلام تعرفه‌های پزشکی 94

عدم تغییر نرخ حق‌الزحمه پزشکان

صاحب‌خبر - ایسنا- معاون درمان وزیر بهداشت از اعلام تعرفه‌های درمان 94 خبر داد و میانگین افزایش نرخ تعرفه‌ها را 9 درصد و کمتر از نرخ تورم اعلام کرد.
محمد آقاجانی گفت: براساس مصوبه هیات وزیران نرخ ویزیت پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در بخش دولتی و خصوصی در سال‌جاری 15 درصد افزایش یافت که مابه‌التفاوت افزایش نرخ ویزیت‌ها در بخش دولتی توسط بیمه‌ها تامین می‌شود.
وی افزود: با توجه به رشد 14 درصدی منابع بیمه‌ای و افزایش میانگین 9 درصدی تعرفه‌ها می‌توان گفت هیچ‌گونه افزایش پرداختی از سوی بیماران در بخش دولتی صورت نمی‌گیرد و پرداختی بیماران همانند سال گذشته است.
وی گفت: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی برای پزشکان عمومی 92 هزار ریال، متخصصین 115 هزار ریال و فوق تخصص‌ها 138 هزار ریال و در بخش خصوصی برای پزشکان عمومی 190 هزار ریال، متخصصین 300 هزار ریال و پزشکان فوق تخصص 380 هزار ریال است.
به گفته آقاجانی، براساس این مصوبه تعرفه نرخ اقامت در بیمارستان‌های دولتی (هتلینگ) 20 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین گفت: در قالب مصوبه جدید هیات محترم دولت، میانگین رشد کل تعرفه خدمات پزشکی تنها 9 درصد خواهد بود این در حالی است که هموطنان واجد بیمه پایه سلامت در هنگام بستری تنها شش درصد از مبلغ صورتحساب تنظیمی را براساس تعرفه و قیمت مصوب پرداخت می‌کنند. از سوی دیگر روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزارنفر (دارای دفترچه بیمه روستایی) و سایر افرادی که از طریق نظام ارجاع به بیمارستان‌های وزارت بهداشت مراجعه می‌کنند، سه درصد از هزینه خدمات را پرداخت می‌کنند.آقاجانی گفت: همچنین نرخ خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی تغییری پیدا نخواهد کرد.

نظر شما