شناسهٔ خبر: 47782717 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عبور شمار مبتلایان کرونا در جهان از ۱۷۷ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با افزایش بیش از ۳۸۷ هزار مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان, شمار مبتلایان از ۱۷۷ میلیون نفر فراتر رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۷ میلیون و ۳۳ هزار و ۹۱۹ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۸۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۴۱۰ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۷ هزار و ۷۰۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۳۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۶۱۵ هزار و ۲۳۲ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۶۰ هزار و ۴۷۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۹ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۸۸۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۷۷ هزار و ۶۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۴۰ هزار و ۸۶۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۷ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۸۶۱ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۴۸۸ هزار و ۴۰۴ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۵ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۳۵۴, ۵ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۳, ۵ میلیون و ۲۲۲ هزار و ۴۰۹, ۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۱۹ و ۴ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۷۷۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های آرژانتین با ۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۸۲ مبتلا و کلمبیا نیز با ۳ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۶۰۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۹۸۱, ۲۸ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۸۲ و ۱۵ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۲۶۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

نظر شما