شناسهٔ خبر: 47756481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رضایی: استان ایلام می‌تواند دروازه مبادلات تجاری با دیگر کشور‌ها باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: منطقه آزاد مهران را تصویب کردیم تا مبادلات تجاری با شهر‌های عراق امکان پذیر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی عصر یکشنبه در گفتگو با شبکه استانی ایلام گفت: منطقه آزاد مهران را تصویب کردیم تا مبادلات تجاری با شهر‌های عراق امکان پذیر باشد؛ ایلام در زمان اربعین میلیون‌ها مسافر دارد که نیازمند اتوبان و آزادراه بزرگ از تهران، ایلام، کربلا و نجف است که در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: صنایع تبدیلی، انبار‌های مورد نیاز، صنایع بسته بندی، فرآوری و تبدیلی اعم از دامی و کشاورزی وجود ندارد که نیازمند ورود سرمایه‌گذاران است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وجود سرمایه‌هایی نظیر چاه‌های نفت، معدن و ظرفیت کشاورزی و وجود مردمی با انگیزه که در دوران جنگ شهر را خالی نکردند، نباید این مشکل در ایلام وجود داشته باشد و با توجه به این موارد بیکاری را ریشه کن می‌کنیم.

وی ادامه داد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان‌هاست، ولی برای برخی فعالیت‌های خاص متناسب با ظرفیت آن استان ایجاد می‌شود، هر استانی نسخه خود را می‌خواهد و دولت ما بر این اساس عمل می‌کند.

رضایی گفت: استان‌های مختلف از جمله آذربایجان، سیستان، خوزستان، خراسان، کرمانشاه و ایلام و استان‌های مرزی ما می‌تواند به دلیل دارا بودن مرز‌های زمینی مبادلات تجاری با همسایگان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت اقدام و تحول برای هر استان متناسب با ظرفیت آن استان برنامه دارد، گفت: برای استان ایلام نیز بر اساس ظرفیت‌های این استان، سند اقدام پیشرفت تهیه می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در دولت اقدام و تحول، تمام ایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل می‌کنیم، ولی این منوط به کارگیری جوانان، استفاده از ظرفیت بانوان، ایجاد شور و نشاط، دادن آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون، گیر ندادن به جوانان و اجازه دادن و آموزش دادن به آن‌ها و بالا بردن توانایی آنهاست.

نظر شما