شناسهٔ خبر: 47277315 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

محمود عباس: ما نیاز به مداخله واشنگتن برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل را تأیید می‌کنیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با فرستاده آمریکا اعلام کرد ما بر نیاز به مداخله واشنگتن برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی را تاکید می‌کنیم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، امروز (دوشنبه ) با «هادی عمر»، فرستاده ویژه ایالات متحده در خاورمیانه، در مقر ریاست جمهوری در شهر رام الله کرانه دیدار کرد.

در این دیدار ، محمود عباس و نماینده آمریکا در خصوص شرایط خطرناکی که شهر قدس در حال عبور از آن است، حملات مداوم شهرک نشینان افراطی که اقدام تروریستی انجام می دهند و خواستار کشتن عرب‌ها هستند، حملات نیروهای اشغالگر علیه مردم ما و نمازگزاران ایمن در مسجدالاقصی و کلیسای رستاخیز و اوج گیری وحشیانه و جنایتکارانه حملات تل آویو گفتگو کردند.

عباس گفت: باید بلافاصله حملات تل آویو علیه مردم ما در نوار غزه متوقف شود، فاجعه و ویرانی برجای گذاشته که باعث شد صدها شهید و زخمی شوند و هزاران نفر از مردم ما را آواره کرد. مسئولیت آن را دولت اشغالگر اسرائیل بر عهده دارد.

او تأکید کرد: ضرورت مداخله دولت آمریکا برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل علیه مردم فلسطین ما در همه جا، جلوگیری از تشدید اسرائیل و آغاز تلاش ها برای دستیابی به راه حل سیاسی مبتنی بر قطعنامه های شورای امنیت زیرا امنیت و ثبات هنگامی حاصل خواهد شد که اسرائیل اشغالگری علیه اراضی دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به پایان برساند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر اینکه طرف فلسطینی آماده همکاری با کمیته چهارجانبه بین المللی است، تاکید کرد زیرا صلح عادلانه و پایدار که حقوق ملت فلسطین را از آزادی و استقلال مطابق با قوانین بین المللی تضمین می کند.

محمود عباس بار دیگر از «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای تصمیمات دولت خود ویژه ازسرگیری کمکهای ارائه شده به مردم فلسطین و از طریق آنروا  تشکر کرد.

فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه نیز در دیدار با محمود عباس بر لزوم دستیابی به آرامش و جلوگیری از تشدید تأکید کرد.

او اعلام کرد دولت بایدن برای دستیابی به این هدف با طرف های مربوطه تلاش می کند، مواضع دولت آمریکا را متعهد به دستیابی به صلح و فراهم آوردن فرصت های برابر برای زندگی با عزت، امنیت و رفاه فلسطینی ها و اسرائیلی ها اعلام و بر اهمیت کار برای یک راه حل دو دولت تاکید کرد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما