شناسهٔ خبر: 47079035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اظهارنظر عده ای از حوزویان درباره روز قدس؛ تاکید بر استفاده از فضای مجازی برای بزرگداشت روز قدس/ حمایت از فلسطین جریانی فراملیتی و فرامذهبی است/ روز قدس، روز احساس مسؤولیت مسلمانان است

صاحب‌خبر -

شفقنا- عده ای از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت روز جهانی قدس مطالبی مطرح کردند که در زیر به گزیده ای از آنها اشاره می شود:

بزرگداشت مجازی روز قدس از زیاده خواهی رژیم صهیونیستی خواهد کاست

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با  رسا، روز قدس را میراث ماندگار امام راحل دانست و گفت: این روز تا کنون توانسته در سطح جهانی و در بین ملت ها آثار بی شماری از خود برجای گذارد.

وی با بیان اینکه روز قدس به عنوان سمبل دفاع از مردم فلسطین شناخته می شود، عنوان کرد: روز قدس بیانگر جنایات صهیونیست هاست و باید تا آزادی کامل قدس شریف، بزرگ داشته شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک به نام روز قدس الهام الهی به امام خمینی(ره) بود تا یاد جنایت های آمریکا و اسرائیل نسبت به قبله اول مسلمین همواره زنده نگه داشته شود.

وی ابراز کرد: رژیم کودک کش اسرائیل در طول سالیان دراز همواره دشمن بزرگ نظام اسلام بوده و تا توانسته به ملت ایران ضربه زده است؛ امروز احساس انزجار نسبت به این رژیم منحوس بیشتر از گذشته در دل ملت های مسلمانان شعله ور شده است.

رجبی ادامه داد: تحرکات اخیر و تحرکات مشابه رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته در جهت آزمایش میزان حساسیت ملت‌های مسلمان نسبت به این رژیم است و اگر نسبت به این تحرکات پاسخ و عکس العمل مناسب داده نشود، این رژیم قدم های بعدی را محکم تر برمیدارد.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) حضور یکپارچه ملت ها به خصوص ملت ایران در بزرگداشت روز قدس امسال را دارای اهمیت دو چندانی دانست و گفت: البته با وجود ویروس منحوس کرونا امکان حضور متعارف در راهپیمایی روز قدس وجود ندارد؛ با این وجود فعالیت در فضای مجازی و اعلان انزجار نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی به اشکال مختلف باید صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: بزرگداشت روز قدس سبب جلب توجه جهانیان نسبت به مظلومیت فلسطین شده و این هشدار را به رژیم صهیونیستی می دهد که ملت های مسلمان بیدار بوده و بر اساس وظیفه ملی، دینی و انقلابی خود عمل می کنند.

رجبی افزود: دفاع از مظلوم یک امر عقلایی فطری است و این دفاع با بزرگداشت روز قدس تاثیر بسیار فراوانی در جلوگیری از زیاده خواهی های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دارد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه روز قدس روز احساس یاس و ناامیدی رژیم صهیونیستی و سردمداران آنهاست، اظهار داشت: یادآوری نفرت مردم جهان از جنایات این رژیم از توطئه‌های آنها خواهد کاست.در طول سالیان انقلاب اسلامی هرگاه که مردم با حضور به موقع خود تفکر مقاومت دفاع کردند، آمریکا و اسرائیل در مواضع خود مجبور به تغییر رویه شدند.

آیت الله رجبی با بیان اینکه بزرگداشت روز قدس روز تقویت جبهه مقاومت معارضین رژیم صهیونیستی خواهد شد، گفت: اگر از شکوه روز قدس کاسته شود، صهیونیسم و استکبار جهانی امیدوار شده و گستاخانه تر عمل خواهند کرد.

امروز بیش از همیشه دل‌های آزادگان جهان به یاد قدس شریف می‌تپد

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس آورده است: سلام و درود بر خمینی کبیر که با فراست و  تیز بینی مومنانه خود، روز جهانی قدس را تعیین کرد تا ملت‌ها را نسبت به قبله اول مسلمین و خانه پیامبران الهی هوشیار کند و آنان را برای مبارزه با صهیونیسم و در جهت آزادسازی قدس ترغیب نماید.

هر سال که می‌گذرد، امید مسلمانان و دلدادگان جبهه‌ مقاومت به آزادی قدس بیشتر می‌شود و در مقابل، یأس و نا امیدی جبهه کفر و نفاق و استکبار و دشمنان انسانیت بر بقای رژیم جنایتکار و پلید صهیونیستی روزافزون می‌گردد. و این نیست، مگر به خاطر پایمردی رزمندگان جبهه مقاومت و فداکاری شهیدان والامقام اسلام؛ از شهید سید عباس موسوی و دیگر شهیدان و مبارزان حزب‌الله لبنان گرفته تا سردار پر افتخار، شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر مبارزان و شهیدان سرافراز مدافع حرم.

امروز بیش از همیشه دل‌های آزادگان جهان به یاد قدس شریف می‌تپد و با پیروی از رهنمودهای قرآن و اهلبیت علیهم السلام و تبعیت از راهبری‌های امام خامنه‌ای، پیروزی نهایی جبهه حق نزدیک است إن شاءالله. أَلَاۤ إِنَّ نَصرَ ٱللَّهِ قَرِیب.

نیروهای انقلابی با استفاده از فضای مجازی آزادی فلسطین را به گوش جهانیان برسانند

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با رسا، به تبیین اهمیت پاسداشت یوم الله روز جهانی قدس پرداخت و گفت: با اعلام روز قدس از سوی امام خمینی(ره) فلسطینیان قدرت مضاعفی برای مبارزه با صهیونیسم پیدا کردند و توانستند صدای مظلومیت خود را به جهانیان اعلام کنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: آزادی قدس از چنگال غده سرطانی صهیونیسم مسأله کلیدی و اساسی بوده، که باید تمام امت و جوامع اسلامی آن را مبنای سیاست های بین المللی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه اشغال قدس و استقرار رژیم صهیونیستی در فلسطین به معنای توطئه استکبار جهانی عیله جهان اسلام است، افزود: از زمان استقرار رژیم محنوس صهیونیستی در سرزمین فلسطین تا کنون، پیوسته جهان اسلامی با توطئه های گسترده استعمارگران و انگلیس روبه رو شده و نظام اسلامی ایران نیز همواره در تیررس توطئه ها و دشمنی های آنها قرار گرفته است.

فرخ فال با اشاره به اینکه هرگز نباید مسلمانان جهان رهایی و آزادی فلسطین از چنگ اسراییل را فراموش کنند، گفت: آرامش جوامع اسلامی در سایه وحدت مسلمانان و اخراج عناصر پلید صهیونیستی از سرزمین مقدس فلسطین امکان پذیر خواهد بود.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات نظام اسلامی ایران همچون به شهادت رسیدن شهدای عزیز هسته ای، اتفاقات ناگوار در مراکز هسته ای و ترور شهید سردار قاسم سلیمانی نشأت گرفته از توطئه های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی بوده است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی و نیروهای مسلح ایران مصمم هستند که در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی ایستادگی کنند، افزود: باید نخبگان، فرهیختگان جامعه و حوزه های علمیه با بهره گیری از تمام ابزارها و امکانات در زمین گیر کردن رژیم غاصب اسراییل و رسوایی افکار پلید آنها ورود همه جانبه داشته باشند.

فرخ فال بیان کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا، ملت های مسلمان نمی توانند با تجمعات و راهپیمایی صدا و فریاد خود را علیه استکبار جهانی سردهند، اما نیروهای انقلابی می ­توانند با بهره گیری از فضای مجازی لزوم رهایی فلسطین از چنگ رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان برساند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار داشت: امیدواریم امسال شاهد پیروزی جبهه مقاومت در منطقه و خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی باشیم.

حمایت از مظلومان فلسطینی، جریانی فراملیتی و فرامذهبی است

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با حوزه، ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرمود فلسطین پاره تن اسلام است و لذا برای هر مسلمان حق طلبی که دغدغه دینی و انسانی دارد، باید مساله قدس و فلسطین، اولویت نخست باشد.

وی افزود: بحث دفاع از مظلوم یک تکلیف دینی و انسانی است و این طور نیست که فکر کنیم تنها محدود به سرزمین یا ملیت یا دین خاصی می شود بلکه هر انسان عدالت خواهی در مسیر دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم قدم برمی دارد و به طریق اولی ما مسلمان ها باید این گونه باشیم.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: هر چند که شیوع ویروس نحس کرونا باعث شده امسال نیز مثل سال گذشته نتوانیم در اجتماعات و راهپیمایی های بزرگ شرکت کنیم، اما این مساله باعث نشده که ملت بصیر و انقلابی ایران اسلامی از رسالت خود در جهت حمایت از فلسطین مظلوم غافل شوند.

وی بیان داشت: سال گذشته شاهد بودیم که مردم ما به خصوص در فضای مجازی و عرصه های رسانه ای، حضور فعال و بانشاطی در راستای مقابله با جنایتکاران صهیونیستی داشتند و بلندتر و رساتر از همیشه، ندای حمایت از قدس شریف را سر دادند و امسال نیز قطعاً چنین است.

ظهیری همچنین افزود: در طول بیش از چهار دهه پس از نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس، این روز به یکی از نمادهای کلیدی تقویت وحدت و همبستگی در جهان اسلام تبدیل شده و ان‌شاءالله این عامل وحدت به عنوان خاری در چشم دشمنان تا اضمحلال کامل رژیم اشغالگر قدس باقی خواهد ماند.

روز قدس، روز احساس مسؤولیت مسلمانان است

حجت الاسلام احتشام، امام جمعه موقت کاشان، در گفت‌وگو با رسا، در ارتباط با روز جهانی قدس با بیان اینکه به فرموده معمار بزرگ انقلاب، خمینی کبیر، روز قدس روز اسلام است، مطرح کرد: همه مسلمین در برابر سرنوشت مسجد الاقصی و این خاک مقدس باید احساس مسئولیت ویژه داشته باشند.

وی گفت: این رژیم از نقطه شروع جعلی بوده است و امروزه بیشتر از هر زمان دیگری جعلی بودن و تحمیلی بودن این بخش از جغرافیای سیاسی، توسط مستکبرین جهانی غرب حیله گر و شرق تجاوزگر باعث شده است تا مسلمین هرچه بیشتر با احساس مقاومتی که از انقلاب کبیر اسلامی در صحنه های سخت سیاسی، امنیتی و نظامی برای آنها رخ داده است احساس غرور و پیروزی بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: امروز شرایط صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی از هر نظر سیاسی، امنیتی و نظامی در بدترین شرایط از نقطه شروع تاکنون ممکن بوده است، مقاومت اسلامی با تأسی و به تبعیت از سردار دلها، فرمانده اقتدار آفرین سپاه قدس، شهید بزرگوار سلیمانی یک بار دیگر افتخار برای جهان اسلام خواهند آفرید.

وی افزود: وظیفه و مسئولیت همه مسلمین این است که در برابر رژیم صهیونیستی بایستند. غرب و آمریکای جنایتکار می خواهد صحنه را طوری کند که کشورهای جهان در دوگانه ایران و رژیم صهیونیستی، ایران را انتخاب نکنند و مردم باید با بزرگداشت روز قدس، این حیله و هدف را خنثی سازی کنند.

حجت الاسلام احتشام گفت: حمایت از رژیم صهیونیستی جزء خط قرمزهای جهانخواران بین المللی است از این رو باید با ایستادگی آن طور که رهبر بزرگوارمان فرمودند این رژیم جعلی را ان شاءالله از جغرافیای سیاسی جهان حذف کنیم.

مولوی عبداللهی: موضوع فلسطین یک آزمایش برای غیرت مسلمانان است

مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت درمیان در نشست «وحدت و مقاومت» روحانیون شیعه و سنی شهرستان درمیان با اشاره به آیه ۷۵ سوره مبارکه النساء « وَما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ الَّذینَ یَقولونَ رَبَّنا أَخرِجنا مِن هذِهِ القَریَهِ الظّالِمِ أَهلُها وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ وَلِیًّا وَاجعَل لَنا مِن لَدُنکَ نَصیرًا»، گفت: روز قدس شایسته گرامی داشتن است، این روز یکی از یادگارها و در حقیقت شاهکارهای امام راحل بود که انگیزه ای در جهان اسلام برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین ایجاد کردند.

وی با اشاره به اینکه روز قدس تنها روز فلسطین نیست، بلکه روز اسلام است و روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، افزود: روز قدس باعث ایجاد وحدت و هماهنگی بین مسلمین عالم است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه ارزش قدس شریف بر کسی پوشیده نیست، چراکه سومین مکان مقدس مسلمانان بعد از مسجد القصی و مسجدالنبی دارد، اظهارداشت: قدس مفتخر به میزبانی پیامبر گرامی اسلام است و معراج پیامبر از آنجا صورت گرفته است.

مولوی عبدالهی، معراج پیامبر در قدس را یک افتحار بسیار بزرگ دانست و گفت: ما مسلمانان باید برای قدس اهمیت بالایی قائل باشیم و امروز موضوع فلسطین یک آزمایشی برای غیرت مسلمانان است و گویا خداوند مسلمین را در معرض آزمایش قرار داده تا  بر سر غیرت بیایند.

وی افزود: صهیونیست ها و کفار امروز بی احترامی و ظلم نسبت به مردم فلسطین می کنند و خداوند ما را مورد خطاب قرار می دهدکه مگر چه شده شما را که حمایت نمی کنید و برای نجات مظلومان در راه خداوند قیام نمی کنید.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با بیان اینکه امروز مردم فلسطین از مردم و زن و کوچک و بزرگ زیر چکمه های صهیونیست های کثیف له می شوند، افزود: همان طور که پلیس بی شرم آمریکا زانوی خود را روی گردن یک سیاهپوست گذاشته بود، روز گذشته شاهد بودیم که مامور رژیم صهیونیستی نیز پا روی گردن یک جوان فلسطینی گذاشته بود، ما مسلمانان نباید خواب داشته باشیم.

 

نظر شما