شناسهٔ خبر: 46821272 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رزم پا در گفتگو با دانشجو:

مردم و دانشجویان سقاوه بویراحمد اجازه تخریب محیط زیست برای ساخت پتروشیمی را ندادند

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ هکتار از طبیعت بکر دشت سقاوه بویراحمد را برای احداث پتروشیمی فنس کشیده شده بودند که با پیگیری مردم و دانشجویان این فنس‌ها جمع آوری شد.

صاحب‌خبر -

رحمان رزم پا، معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: از سال ۹۵ بحث احداث پتروشیمی مارگون بویراحمد در منطقه طبیعی سقاوه که مرغوب‌ترین پوشش گیاهی در کشور را دارا است، مطرح شد، ولی متاسفانه از سوی محیط زیست و منابع طبیعی به صورت جدی مخالفتی با احداث پتروشیمی در سقاوه صورت نگرفت. ولی مردم، تشکل‌های زیست محیطی و دانشجویان همواره نسبت به این موضوع اعتراض داشتند.

رزم پا ادامه داد: پس از چندین سال، در بهمن ماه ۹۹ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از فسخ قرارداد پتروشیمی سقاوه بویراحمد خبر داد و گفته بود مالک طرح فرصت دارد تا ۳ ماه آینده در دیوان عدالت اداری نسبت به رأی کمیسیون ماده ۳۳ این سازمان اعتراض کند.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اخیرا گفته شد فنس‌هایی که در ۹۰ هکتار از طبیعت بکر دشت سقاوه بویراحمد برای احداث پتروشیمی کشیده شده بود جمع آوری شد. این خبر خوشحال کننده‌ای بود که با تلاش دانشجویان، اهالی سقاوه، اهالی رسانه و عزم دستگاه قضایی رخ داد و یک‌شبه تمام فنس‌های این دشت برچیده شد.

وی افزود: دوستان ما برای حل این مشکل جلسات متعددی با کارشناسان محیط زیست برگزار کردند و مناظرات و برنامه‌های مختلفی را هم برگزار کردند و این تلاش‌ها موجب شد تا موفقیت حاصل شود. درسی که این موضوع داشت این بود امکان مبارزه با فساد هر چند با دانه درشتان وجود دارد و نباید ناامید شد.

رزم پا تصریح کرد: ما در این اقدام دست خداوند را دیدیم، یکی از اهالی این روستا می‌گفت وقتی بیل مکانیکی داشت برای پیشبرد این پروژه کار می‌کرد، به یکی از آن‌ها گفتم شما را به این امامزاده قسم، این خاک وقف امامزاده است، دست از این اقدام بردارید، ولی آن‌ها گفتند اول اینجا را صاف می‌کنم بعد امامزاده تان را!

معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری اظهار کرد: احکام سنگینی و عجیبی علیه اهالی این روستا صادر شده بود، که الان ظاهراً یک چهارم تقلیل یافته و به مدت یکسال تعلیق خورده است، ما به جدّ از ریاست دادگستری درخواست داریم، در این قضیه ورودکنند و جلوی هر گونه حق‌کُشی را بگیرند.

نظر شما