شناسهٔ خبر: 46746281 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

سید نظام الدین موسوی، نماینده مجلس:

رئیس‌جمهور و تیم وی دچار خطای محاسباتی هستند / دولتمردان به مذاکرات نگاه انتخاباتی دارند

یک نماینده مجلس گفت: خیرا رئیس‌جمهور گفته است ما می‌دانیم راستی‌آزمایی زمان زیادی نمی‌برد. متأسفانه باز آقای رئیس‌جمهور و تیم وی درباره موضوع مذاکره و مباحث هسته‌ای هم دچار خطای محاسباتی هستند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نگاه انتخاباتی به مذاکرات دارد، گفت: ما باید بدون حرکات نمایشی و کاملاً صادقانه، عملِ طرف مقابل را راستی‌آزمایی کنیم.

 

به گزارش مهر، سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه آمده است.

 

رئیس‌جمهور و تیم وی دچار خطای محاسباتی هستند

 

-اخیرا رئیس‌جمهور گفته است ما می‌دانیم راستی‌آزمایی زمان زیادی نمی‌برد.  متأسفانه باز آقای رئیس‌جمهور و تیم وی درباره موضوع مذاکره و مباحث هسته‌ای هم دچار خطای محاسباتی هستند.

 

-ایشان به جای آنکه این مسئله را به صورت فنی و علمی پیش ببرند، به آن به عنوان یک ابزار سیاسی برای مسائل داخلی نگاه می‌کنند که به هیچ وجه مطابق با منافع ملی نیست.

 

کسی مخالف تلاش برای رفع تحریم‌ها نیست

 

-چندی پیش رئیس جمهور مجدداً ادعایی را مطرح کرد مبنی بر اینکه عده‌ای در داخل کشور مخالف مذاکره هستند و یا اینکه به نوعی در این مسیر کارشکنی می‌کنند.

 

-حقیقت امر این است که هیچکس در داخل کشور مخالف تلاش برای رفع تحریم‌ها نیست.

 

-در گذشته هم زمانی که دولتمردان در مسئله مذاکرات و توافقات هسته‌ای حرکت می‌کردند، کسی مانع مذاکره و توافق هسته‌ای نشد و صرفاً به آنان هشدارهایی داده شد که به این هشدارها توجه نکردند و نتیجه آن یک توافق بد و نامتوازن به نام برجام شد.

 

دولتمردان به مذاکرات نگاه انتخاباتی دارند

 

-راستی آزمایی برگشت تحریم‌ها نیاز به زمان دارد. رئیس جمهور بقیه را متهم می‌کند که نگاه انتخاباتی دارند اما دقیقاً شخص رئیس جمهور و تیم وی به مسئله مذاکرات نگاه انتخاباتی دارند.

 

-زمانی که طرف مقابل بدعهدی کرده و به هیچیک از تعهداتش پایبند نبوده است و خصمانه رفتار می‌کند، تعیین زمان به این مفهوم که ما تا 100 روز دیگر ماجرا را به اتمام برسانیم، عملاً امتیاز دادن به دشمن است و نباید این کار را انجام داد.

 

مذاکرات نباید طولانی و فرسایشی باشد

 

-همه ما معتقدیم که این مذاکرات نباید تا ابد به طول بینجامد و نباید زمان آن فرسایشی باشد.

 

-اینکه رئیس جمهور برای مصرف داخلی مدام زمان‌هایی را برای راستی آزمایی مشخص کند و بگوید که راستی آزمایی زمان بر نیست، به هیچ وجه درست نیست.

 

باید بدون حرکات نمایشی، عملِ طرف مقابل را راستی آزمایی کنیم

 

-راستی آزمایی باید با نگاه علمی و با بهره گیری از ظرفیت‌های عالمانه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور باشد.

 

-این راستی‌آزمایی باید واقعی باشد و متأسفانه دولتمردان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا می‌خواهند نمایش راستی آزمایی داشته باشند.

 

-ما باید بدون حرکات نمایشی و کاملاً صادقانه، عملِ طرف مقابل را راستی آزمایی کنیم و اگر حقیقتاً آمریکایی‌ها و غربی‌ها تحریم‌ها را بردارند و این مسئله ثابت شد، ما هم به تعهداتمان باز می‌گردیم.

 

راستی‌آزمایی اینستکس چه شد؟

 

-اروپایی‌ها با وجود آنکه از برجام خارج نشدند اما با ترفندهای خود تلاش کردند که نقش پلیس خوب را در مسئله خروج آمریکا از برجام بازی کنند.

 

-آنان وعده دادند که کانال مالی برای ما راه اندازی می‌کنند اما یک سال ایران را معطل کردند و اتفاقی نیفتاد و با این شرایط آیا ما نباید منتظر راستی آزمایی اینستکس می‌ماندیم؟

 

-ما یک بار از این سوراخ گزیده شده‌ایم و تعجب می‌کنم چرا دولتمردان و شخص رئیس جمهور از این مسئله عبرت نمی‌گیرند؟

 

نظر شما