شناسهٔ خبر: 4667427 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

هاشمی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

دانشگاه امیرکبیر میزبان۷۵۰ معتکف دانشجوست

مسئول اعتکاف دانشگاه امیرکبیر گفت: هرساله دانشگاه امیرکبیر میزبان مهمانان خدای متعال در ایام البیض بوده وامسال نیز مانند سالهای گذشته این برنامه را اجرا خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

هاشمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، از میزبانی ۷۵۰ معتکف دانشجو در مسجد این دانشگاه خبر داد.

 

وی تصریح کرد: هرساله دانشگاه امیرکبیر میزبان مهمانان خدای متعال در ایام البیض بوده وامسال نیز مانند سالهای گذشته این برنامه را اجرا خواهد کرد.

 

مسئول اعتکاف دانشگاه امیرکبیربا بیان اینکه اسامی سخنرانان ومادحین مدعو مشخص شده اند،اظهار داشت: شب‌های اعتکاف میزبان مناجات خوانی آقایان وحید گلستانی،حاج قربان،کرمی‌نیا،ناطقی،محمدرستمی و علاقه مندان و همچنین با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان، آیت الله قرهی وحجت الاسلام میراحمدی،حجت‌الاسلام علوی،آیت الله صدیقی،حجت الاسلام قاسمیانخواهد بود.

 

وی افزود: همچنین حلقه‌های معرفت که شامل مباحثی مانند ( عرفان‌های نوظهور و...) ، برنامه‌های فرهنگی و توزیع بسته‌های فرهنگی در بدو ورود معتکفین به مسجد، وحضور سخنرانان وکار‌شناسان متعدد از جمله برنامه‌ها می‌باشد.

 

هاشمی با بیان اینکه شورایی برای تصمیم‌گیری برنامه‌ ها تشکیل شده است،تاکید کرد: امسال گروهی از دانشجویان وجوانان که از قشر خود معتکفین هستند برای تصمیم‌گیری برنامه‌ به کمک ما مسئولین آمده اند وتصور می‌کنیم که برنامه امسال اعتکاف این دانشگاه قدری با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت‌تر باشد.

 

وی ادامه داد: سعی شده که برنامه‌ها طوری اخذ شود که خللی به تنهایی وبازگشت به خویش جوانان وارد نشود،کتاب‌هایی هم برای مطالعه دانشجویان آماده شده است.

 

مسئول اعتکاف دانشگاه امیر کبیر در پایان با بیان اینکه اعتکاف مکانی است که در آن با تدبر وتعقق می‌توان آینده‌ای مطلوب را رقم زد،خاطر نشان کرد: قشر جوان در فصل تصمیم‌گیری قرار دارد که ایام اعتکاف می‌تواند به تصمیم‌هایش جهت دهد، دانشجویان روزی مدیران کشورمان خواهند شد ودر واقع باید گفت که آینده‌ی کشورمان را رقم می‌زنند، در این ایام با حضور کار‌شناسان ومروجان دینی می‌توانند در تصمیم گیری‌های آینده شفاف‌تر گام بردارند،آینده‌ای که توام با رنگ وبوی معنویت وحضور خداوند باشد قطعا از اهداف تکاملی برگزاری اعتکاف در قشر جوان می‌باشد. 

نظر شما