شناسهٔ خبر: 4667186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

انجمن اسلامی دانشگاه شیراز:

وقت آن رسیده که رئیس جمهور پای سخنان منتقدان بنشیند

انجمن اسلامی دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور اعلام کرد: جلساتی که در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود با مطلوب آن فاصله دارد؛ چراکه برگزاری جلسات گلخانه‌ای کمکی به پیشرفت نمی‌کند؛ بنابراین همه چیز را محرمانه نکنید و مردم را در جریان قرار دهید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از شیراز، انجمن اسلامی دانشگاه شیراز خطاب به رئیس جمهور در نامه ای اعلام کردند، جلساتی که اکنون در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود با مطلوب فاصله دارد؛ چرا که برگزاری جلسات گلخانه‌ای کمکی به پیشرفت نمی‌کند؛ بنابراین همه چیز را محرمانه نکنید و مردم را در جریان قرار دهید، متن این نامه به شرح زیر است:


بسمه تعالی


جناب آقای دکتر روحانی


ریاست محترم جمهوری اسلامی


با سلام و تحیات


در کنار هم قرار گرفتن دولت و ملت، پشتوانه‌ای عظیم برای پیشبرد کشور است؛ هیچ شکی نیست که اگر پشتوانه دولتی، ملت باشد، هیچ قدرتی نخواهد توانست حتی خواب مقابله با آن دولت را ببیند به خصوص آنکه درباره کشورمان، ملت ایران خدا را دارد و «حسبنا الله و نعم الوکیل». و از همین منظر است که سال جاری منقش به همدلی و هم زبانی شده است.


اما پر واضح است که آنچه ملتی را با دولتی همراه می‌سازد، آن است که ملت، احساس غربت و دوری با دولت نداشته باشد؛ دولت، مردم را از خود بداند و در مسائل مهم آنها را در جریان امور قرار دهد.


آقای دکتر روحانی


ما نیز نیک می‌دانیم که در برخی موارد لازم است طبقه بندی اطلاعاتی در مسائل جاری کشور صورت گیرد؛ اما آنچه ما را دست به قلم برده است، حس غربت نسبت به مسائل و ابهامات مذاکرات هسته‌ای است؛ چیزی که رهبر معظم انقلاب، طبقه بندی محرمانه ماندش را ابطال کرده و تاکید کرده‌اند که «مسئولین باید بیایند مردم را و بخصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم.»


بنابراین دولت اگر همدلی و هم زبانی مردم را می‌خواهد -که هم می‌خواهد و هم نیاز دارد- باید این فرمایش را نصب العین قرار دهد؛ البته جلساتی که اکنون در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود با مطلوب فاصله دارد؛ چرا که برگزاری جلسات گلخانه‌ای کمکی به پیشرفت نمی‌کند؛ بنابراین همه چیز را محرمانه نکنید و مردم را در جریان قرار دهید.


مسئله دیگری که ذکر آن با جنابعالی لازم و ضروری است، مسئله مواجهه دولت با منتقدان است و متاسفانه اشکالات جدی در این باره وجود دارد.


شاید در نگاه شما برخی منتقدین، به موضوع توافق و مذاکرات از دریچه ملی و فراجناحی نگاه نمی‌کنند! ما نیز این رویکرد را برنمی‌تابیم اما قبول بفرمایید که در مقابل هم دولت با زدن برچسب و تحقیر مخالفان، مانع از شکل گیری یک قرابت فکری و مفاهمه شده است.


شوربختانه اینکه تیم رسانه‌ای و تبلیغاتی نزدیک به شما تلاش کرده است تا جنابعالی را از چرخه پاسخگویی به منتقدان و رسانه‌ها کنار بکشد و سطح گفتگوهای انتقادی را از رئیس جمهور به وزیر خارجه –که صرفا مجری و منتخب شما است و نه سیاستگذار- که هیچ بلکه حتی به دیگر اعضای مذاکره کننده، تنزل دهند در حالی که ما معتقدیم وقت آن رسیده که آقای رئیس جمهور پای سخنان منتقدان بنشیند.


آقای رئیس جمهور


بارها شاهد آن بوده‌ایم که صدر تا ذیل مسئولان دولتی، در مواجه با دولت قبل، ریز و درشت رخدادها و وقایع را متوجه شخص رئیس‌جمهور سابق دانسته و وی را مسئول امور جلوه می دادند حال چگونه است که در مسئله مهمی چون مذاکرات هسته‌ای حسن روحانی در پس پرده پاسخ گویی حضور دارند؟!


البته ما دانشجویان نیز نقدهای بسیار جدی را متوجه دولت قبل و آقای احمدی نژاد دانسته و از اعلام آن نیز ابایی نداریم اما اکنون لازم می دانیم که حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور که هم طراح و هم وعده دهنده مذاکرات بوده‌اید، پاسخگوی مردم باشید و اجازه دهید منتقدان آزادنه با شما به گفت‌وگو بنشینند.


قطع به یقین شکل گیری چنین فضایی در همراهی ملت با دولت محترم کارساز و موثر خواهد بود؛ بار دیگر تاکید می‌کنیم، در جمهوری اسلامی، کارفرما مردم؛ و مسئولان کارگزارِ مردم‌اند.


والسلام


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

نظر شما