شناسهٔ خبر: 46603630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -

شفقنا- لوید آستین در نخستین سفر خود به تل آویو تاکید کرد که وانشگتن به تعهد خود برای حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی پایبند است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفر خود به تل آویو بر تعهد دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا برای محافظت از امنیت و ثبات رژیم صهیونیستی و برتری نظامی آن در خاورمیانه تاکید کرد.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «بنی گانتز» ، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو گفت: همکاری ایالات متحده با اسرائیل ضروری است و تعهد واشنگتن برای حمایت از آن همچنان ادامه دارد.

آستین افزود: من به گانتز اطمینان دادم که ما به حمایت مستمر از اسرائیل و تعهد ایالات متحده برای مشورت با آنها برای اطمینان از توانایی های آنها متعهد هستم زیرا توافق کردیم که برای بهبود همکاری های دفاعی بین دو طرف، از دور با یکدیگر فعالیت داشته باشیم.

او گفت: در دیدار با گانتز علاوه بر قراردادهای عادی سازی روابط با کشورهای عربی بزرگ و مسلمان ، مواردی از جمله برنامه های اسرائیل برای دستیابی به تجهیزات دفاعی گفتگو کردیم.

آستین پس از این کنفرانس در پیامی توییتری نوشت: اسرائیل شریک راهبردی اصلی آمریکا محسوب می‌شود و روابط ما و تل‌آویو برای امنیت خاورمیانه محوری است.

وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پیش در نخستین دیدار یک مقام آمریکایی از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به ریاست جمهوری «جو بایدن» وارد سرزمین‌های اشغالی شد.

پیش‌تر نشریه تایمز اسرائیل در خبری اعلام کرده بود لوید آستین با هدف رایزنی با مقامات اسرائیلی، در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه و باوجود احتمال احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ وارد سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

نظر شما