شناسهٔ خبر: 46060498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

از سوی یکی از رهبران ارشد جنبش مقاو عنوان شد؛

3 گزینه اصلی حماس برای مشارکت در انتخابات فلسطین

یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که جنبش متبوعش برای شیوه مشارکت در انتخابات مجلس قانونگذاری 3 گزینه مختلف را بررسی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، اسامه حمدان در گفتگو با شبکه ماهواره ای الاقصی اظهار داشت که شیوه مشارکت حماس در انتخابات پیش‌رو، همچنان یکی از مسائل مطرح در گفتگوهای داخلی این جنبش است.


حمدان اشاره کرد که حماس به سه شیوه ممکن است در انتخابات شرکت کند: یا در قالب لیستی ملی همراه با تمامی گروها و جریان های فلسطینی، یا شرکت در قالب لیستی با مشارکت گروه ها و شخصیت هایی که برنامه سیاسی مشابهی با حماس دارند یا در قالب یک لیست کاملا جدا و مستقل.


وی با تاکید بر اینکه تمامی گروه های فلسطینی بر برگزاری هر 3 انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی تاکید و اتفاق نظر دارند، اظهار داشت که هرگونه اخلال در هر یک از بندها، به معنی اخلال در کل روند انتخابات خواهد بود.


این رهبر حماس تصریح کرد که امیدواریم بتوانیم به شیوه ای که به تقویت شراکت ملی بینجامد، در انتخابات شرکت کنیم.


اسامه حمدان تاکید کرد که نباید اجازه داد فشارهای رژیم صهیونیستی و برخی طرف های خارجی به تعطیلی روند تحقق وحدت ملی و برگزاری انتخابات منجر شود.


حمدان در رابطه با نشست گروه های فلسطینی در قاهره در ماه مارس به منظور ادامه بحث و بررسی پرونده های مربوط به انتخابات نیز گفت که تماس ها و گفتگوهایی در رابطه با زمان این دیدار در جریان است و ممکن است این نشست اواخر این ماه با مشارکت تمامی گروه های فلسطینی برگزار شود.


وی تصریح کرد که این گفتگو منحصرا در مورد انتخابات شورای ملی خواهد بود، زیرا مسائل زیادی در این زمینه باقی مانده که هنوز بررسی نشده است.


حمدان در رابطه با درخواست برخی طرف ها برای تعویق زمان نشست آتی گروه های فلسطینی در قاهره اظهار داشت که ما بر برگزاری این نشست در موعد مقرر خود تاکید داریم.


وی خاطر نشان کرد که این حق مسلم و مشروع فلسطینیان خارج است که در گفتگوهای قاهره نماینده داشته باشند، به ویژه برای بررسی ساز و کارهای اصلاح ساختار سازمان آزادی بخش و شورای ملی و ما نیز از آن حمایت می کنیم.


این رهبر حماس تاکید کرد که نقش فلسطینیان مقیم خارج در مرحله آتی به مراتب پررنگ تر از قبل خواهد بود.


اسامه حمدان در رابطه با دخالت رژیم صهیونیستی در انتخابات فلسطین هم گفت که این رژیم هرگز نخواهد توانست مانع از مشارکت اعضا و رهبران حماس در انتخابات شود و اقدامات و دخالت های این رژیم، انسجام و همبستگی ما برای مشارکت گسترده در انتخابات را بیشتر خواهد کرد.


حمدان تصریح کرد که تمایل و گرایش اکثریت فلسطینیان به سمت مقاومت است.


وی با اشاره به اینکه فلسطینیان بر سر اینکه انتخابات باید در قدس نیز برگزار شود، اتفاق نظر دارند، عنوان کرد که تمامی گروه ها و جریان های فلسطینی با حذف قدس از انتخابات قاطعانه مخالف هستند.


حمدان بیان کرد که ما این مسئله را که انتخابات در قدس به بهترین شیوه ممکن برگزار شود، بررسی خواهیم کرد.


وی اشاره کرد که ساکنان قدس هم بر مشارکت در انتخابات اصرار دارند و تمام تلاش ما گروه های فلسطینی هم این است که این کار به بهترین نحو ممکن انجام گیرد.


اسامه حمدان اظهار داشت که هرگز اجازه نمی دهیم دشمن صهیونیستی به خواسته خود برسد و مانع از برگزاری انتخابات در قدس شود.


این رهبر حماس در بخش دیگری از سخنانش در مورد اعلام آغاز تحقیقات دادگاه جنایی بین المللی در اراضی اشغالی سال 1967 نیز خواستار تایید صلاحیت این دادگاه در تمامی اراضی اشغالی شد.


اسامه حمدان بر ضرورت ارجاع پرونده های جنایات رژیم صهیونیستی به دادگاه جنایی بین المللی و رسیدگی کامل و صحیح به آن شد.


وی تاکید کرد که مقاومت و پایداری ملت فلسطین موجب شد تا دادگاه لاهه در نهایت تصمیم به تایید صلاحیت قضایی خود در اراضی اشغالی فلسطین بگیرد، بنابراین ملت فلسطین باید پایداری و انسجام خود را تقویت کند.

 

انتهای پیام/م.ت/

نظر شما