شناسهٔ خبر: 46044120 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

چند خبر از حوزه های علمیه؛ اعزام ۲۵ بانوی طلبه به بیمارستان شوشتر/ طرح پایش قرآنی طلاب مدارس علمیه کرمانشاه/ برگزاری کارگاه آشنایی با پژوهش در مدرسه علمیه سنقر

صاحب‌خبر -

شفقنا- اخبار، فعالیت ها و خدمات حوزه های علمیه کشور به دلیل گستردگی و مشغله مدیران حوزه های علمیه کمتر مورد توجه حوزویان و یا افکار عمومی قرار گرفته و می گیرد، شفقنا در کنار انعکاس مهمترین خبرهای حوزه های علمیه ، روزانه بخشی از فعالیتهای حوزه های علمیه نقاظ مختلف کشور و شهرستان ها را به صورت بسته خبری تقدیم مخاطبان ارجمند می کند:

برگزاری طرح پایش قرآنی طلاب مدارس علمیه کرمانشاه

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه گفت: رزمایشی در قالب پایش قرآنی مدارس علمیه سطح استان برگزار و اساتید فن در دو سطح روخوانی، روانخوانی و تجوید الصلاه، طلاب را مورد ارزیابی قرار دادند.

تقویت مباحث قرآنی در مدارس علمیه خوزستان

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه استان خوزستان گفت: در حوزه علمیه نگاه خوبی به قرآن کریم وجود دارد؛ به‌طوری‌که در یک سال گذشته ۲۳ مدرسه علمیه در استان تبدیل به مدرسه قرآنی شده‌اند که از طلاب سطح یک، استادان و مدیر مدرسه در طرح قرآنی این مدارس شرکت داشته و مفاد درسی آنها، علاوه بر دروس رسمی شامل حفظ قرآن کریم و آموزش مباحث ادبیات عرب مرتبط با قرآن کریم نیز هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد: همچنین مدارسی در اهواز، شوش و اندیمشک وجود دارد که طلاب آن از پایه اول تا ششم، کل قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

برگزاری کارگاه آشنایی با پژوهش در مدرسه علمیه سنقر

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه از برگزاری کارگاه سه روزه آشنایی با پژوهش در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب خبر داد.

حجت الاسلام برهان قلعه بالایی افزود: هرسال برای ارتقاء دانش طلاب، معاونت پژوهش استان اقدام به برگزاری دوره های آموزی می کنید؛ در سال تحصیلی گذشته نیز سه دوره ویژه اساتید و دو دوره طلاب برگزار شد.

۲۵ بانوی جهادگر به بیمارستان خانم الأنبیاء شوشتر اعزام شدند

با توجه به شیوع موج چهارم کرونا در خوزستان و اعلام وضعیت قرمز در چندین شهرستان از جمله شوشتر، طلاب جهادگر مدرسه علمیه خواهران امام هادی(ع) این شهرستان، برای همراهی کادر درمان و پزشکی و خدمت‌رسانی به بیماران، عازم بیمارستان‌های کرونایی شوشتر شدند.

نخستین گروه جهادی مدرسه علمیه خواهران امام هادی(ع)، متشکل از ۲۵ بانوی جهادی از امروز در دو شیفت صبح و بعد از ظهر در بیمارستان کرونایی شوشتر مستقر شده و به انجام فعالیت‌های خدماتی می‌پردازند.

 

نظر شما