شناسهٔ خبر: 46030308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیسی در دیدار با مردم آذربایجان غربی:

نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم بسیار تعیین کننده است/ ذائقه نظام اسلامی با فساد سازگار نیست

رئیس قوه قضائیه با تاکید براینکه نقش مردم و بسیج و مشارکت مردمی سازمان‌های مردم نهاد در پیشرفت امور بسیار مهم و حیاتی است، گفت: نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم بسیار تعیین کننده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیدابراهیم رییسی، رئیس قوه قضائیه امروز ۱۴ اسفند ماه در جریان بیست و سومین سفر استانی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار آذربایجان غربی با بیان اینکه جامعه دارای روحیه حیات باید نسبت به مسائل حساس باشد، گفت: فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست و همه باید در این مسیر گوش بزنگ و حساس باشند.

رییسی خاطر نشان کرد: جایگاه فرهیختگان جامعه حساس‌تر است و باید مسائل را رصد کنند اگر کاستی هست عکس العمل مناسب نشان دهند.

وی ادامه داد: فساد اداری بسیار خطرناک است، چرا که ادارات و سازمان‌ها خود باید جلوه گره گشایی باشند. سلامت اداری مسئله محوری است همه سازمان‌ها باید نسبت به سلامت اداری حساس باشند.

رییسی تصریح کرد: مبارزه با فساد در اولویت امور قرار دارد و با تمام تلاش با فساد در تمامی بخش‌ها برخورد می‌شود.
رییس قوه قضاییه تاکید کرد: وحدت و انسجام در آذربایجان غربی از نعمت‌های خدا است که اقوام مختلف همراه و با همدلی باهم زندگی می‌کنند که باید قدردان این نعمت دانست.

وی با تاکید براینکه نقش مردم و بسیج و مشارکت مردمی سازمان‌های مردم نهاد در پیشرفت امور بسیار مهم و حیاتی است، افزود: نقش مردم در موفقیت پیشگیری از وقوع جرم بسیار تعیین کننده است.

رییسی با بیان اینکه در تمامی مبانی تربیتی تاکید شده انسان در مسیر کجی قرار نگیرد و در مسیر فرهنگ دینی رشد کند، تصریح کرد: مسائل اجتماعی و توجه به آن از مسائل مهمی است که باید همواره به آن دغدغه داشت.
 
رییس قوه قضاییه اظهار کرد: درجا زدن و متوقف شدن و عقب گرد انسان به هیچ وجه قابل قبول نیست و در این راستا باید زمینه پیشرفت را در راستای اجرای عدالت اجتماعی فراهم کرد و همه بخش‌ها باید جلوه گره گشایی باشند.
 
رییسی گفت: توسعه یافتگی در کشور مسئله مهمی است؛ حتما باید در حوزه‌های مختلف پیش برویم و هر آنچه از علم و فناوری است در مسیر رفاه مردم باید بکار گرفته شود.
 
رییس قوه قضاییه با تاکید براینکه بانک‌ها امر تولید را تسهیل کنند، افزود: توقف فعالیت واحد‌های تولیدی توسط بانک‌ها به واسطه تملک ان واحد جایز نیست. بانک‌ها با امکانات باید واحد‌ها را فعال کنند.
 
رییسی اظهار کرد: کشاورزی از محوری‌ترین فعالیت‌های آذربایجان غربی است و باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر اینکه تجهیزات کشاورزی بیشتر شود و دست دلالان در شبکه تولید، تامین تا مصرف باید قطع شود.
 
وی گفت: توسعه اقتصادی در پرتو امنیت اقتصادی است و اگر مبارزه با فساد اقتصادی انجام شود امنیت اقتصادی نیز خود به خود تامین می‌شود.
 
وی افزود: افزایش اعتماد عمومی برای نظام بسیار مهم است و با وجود این سرمایه دشمن هیچ کاری نمی‌تواند کند.

نظر شما