شناسهٔ خبر: 46027295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویترین روزنامه ها/انتقاد صریح«دنیای اقتصاد»به اجباری‌شدن اقامت مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های رسمی/ بررسی وضعیت اعتماد مردم به شبکه های اجتماعی پس از کرونا به روایت«ایران»

صاحب‌خبر -

شفقنا رسانه_صفحه یک روزنامه‌ها به عنوان  ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامه‌های امروز، آن‌هایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهیم.

 

به گزارش شفقنا رسانه، روزنامه دنیای اقتصاد در تیتر یک امروز سراغ سوژه مهمی رفت و درباره چگونگی اعمال محدودیت های سفرهای نوروزی در تیتر نوشت:«ریسک پیش خرید سفر عید». روزنامه ضمن اشاره به اعمال محدودیت ها به آسیب شناسی تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا برای سفرهای گروهی کرده که قابل تامل و خواندنی است. به گزارش «دنیای‌اقتصاد» اجباری‌شدن اقامت مسافران در اقامتگاه‌های رسمی و منع سفرهای مستقل و کمپ‌زدن خلاف جهت سفرهای جهانی است زیرا در بسیاری از کشورها جهت اعتمادسازی به مسافران جهت سفرهای ایمن به تبلیغ سفرهای مستقل و در طبیعت پرداخته‌اند و کمپ‌زدن یا سفر با اتوهوم‌ها یکی از امن‌ترین شکل‌های سفر معرفی شده و این درحالی است که در ایران سفر در صورت اقامت در یک هتل یا دیگر اقامتگاه‌های مورد تایید متولی گردشگری انجام می‌شود که این امر در واقع به اسم مسافر است و به کام مراکز گردشگری!»

روزنامه ایران به انتشار خبری از وضعیت اعتماد مردم به شبکه های اجتماعی پس از شیوع کرونا پرداخت و در تیتر نوشت:««کرونا» اعتماد مردم را به شبکه های اجتماعی کاهش داد». سوژه و پرداخت خبرنگار به این موضوع، مسأله مهمی است اما بهتر بود که به وضعیت اعتماد مردم ایران هم اشاره می کرد که برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته باشد. این روزنامه توضیح داد:«بعد‌ از یک سال پررنج در جهان به‌دلیل شیوع کرونا، جدیدترین تحقیقات از اپیدمی انتشار اخبار جعلی و بی‌اعتمادی گسترده کاربران جهان به شبکه‌های اجتماعی حکایت دارد. همچنین نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که کاربران امریکایی کمترین میزان اعتماد را به فیس‌بوک و تیک تاک دارند و درمقابل، گوگل را بسیار مورد اعتمادتر می‌دانند.»
همچنین این روزنامه در ادامه نوشت:«گوگل، آمازون، مایکروسافت و اپل بالاترین امتیازها را از نظر جلب اعتماد عمومی کاربران امریکایی به خود اختصاص داده‌اند. از نکات کلیدی این نظرسنجی این است که ۴۳درصد از امریکایی‌ها به تیک تاک و ۴۲.۶درصد آنها به فیس‌بوک، این غول دنیای فناوری تحت مالکیت «مارک زاکربرگ»، بی‌اعتماد هستند.»

 

 

در ادامه صفحه یک سایر روزنامه ها را ببینید….

نظر شما