شناسهٔ خبر: 45977173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

از سایت های مذهبی – حوزوی؛ لزوم احیای موقوفات برای معیشت طلاب/ اعزام مبلغین به روستاهای فاقد روحانی در روزهای پایان هفته/ مناظره درباره ضرورت راه‌اندازی صداوسیمای خصوصی

صاحب‌خبر -

شفقنا – رسانه های مذهبی و حوزوی متعدد و متنوعی در کشورمان در حال اطلاع رسانی هستند که طیف وسیعی از اخبار و عناوین محتوایی مرتبط با اهداف و موضوع فعالیت خود را منعکس می سازند.

شفقنا روزانه منتخبی از اهم اخبار این رسانه ها را به اطلاع مخاطبان محترم میرساند:

لزوم احیای موقوفات برای معیشت طلاب

رسا نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسأله معیشت طلاب، خصوصاً پس از شیوع بیماری کرونا، نیازمند چاره اندیشی اساسی است. او ضمن تقدیر از پیگیری‌های مدیریت محترم حوزه های علمیه در امر معیشت، احیای موقوفات حوزوی را یکی از راهبردهای حل این مسئله بیان کرد.

اعمال محدودیت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم امارات

ایکنا نوشت: کمیته بین‌المللی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در امارات، موسوم به «جایزه بزرگ دبی» از آغاز استقبال از داوطلبان و شرکت‌کنندگان در مراسم بیست و چهارمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اعمال محدودیت به دلیل شرایط بهداشتی، خبر داد.

به جای پشت میزنشینی به کار بها بدهیم!

رسا در یادداشتی نوشت: امروز بسیاری از جوانان و دانش آموختگان پس از فراغت از تحصیل و دانشگاه به دنبال استخدام در دستگاههای دولتی و خصوصی و پشت میزنشینی هستند در حالی که ظرفیت بکارگیری تمام کارجویان در این بخشها وجود ندارد از این رو باید به سمت اقتصاد خلاق و دانش بنیان پیش برویم و تقویت فرهنگ کار و کارآفرینی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.

کارشناسان معتقدند رمز موفقیت آینده کشور در توسعه و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی است و تا فرهنگ کار نباشد اشتغال ایجاد نمی شود.اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و چالشهای بیکاری در کشور نیز برطرف می شود.

برگزاری دوره «دانش افزایی اخلاق کنش گری اجتماعی روحانیت»

تبلیغ نیوز نوشت: رییس اداره آموزش های کاربردی مبلیغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از برگزاری دوره «دانش افزایی اخلاق کنش گری اجتماعی روحانیت» ویژه طلاب و مبلغان خواهر خبر دارد.زمان برگزاری دوره، زمستان ۱۳۹۹ و بهار ۱۴۰۰ است که در قالب شش نشست یک ساعته تعریف شده است.

شبکه‌سازی رمز موفقیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دوران کرونا است

شبستان نوشت: سید عباس صالحی با بیان اینکه در دوران کرونا، بسیاری از مجموعه‌ها به جای توسعه کار به دنبال حیات خود بودند، گفت: ستاد فهما با آینده‌نگری توانست با یک شبکه‌سازی و ساختارسازی صحیح، نَه تنها حیات خود را تضمین کند، بلکه به توسعه برخی بخش‌ها بپردازد.

صرفه‌جویی ۶۰ درصدی در روند اجرای مسابقات بین‌المللی قرآن

ایکنا نوشت: حجت الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف در نشست خبری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از صرفه‌جویی ۶۰ درصدی از محل غیر حضوری شدن مسابقات خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، این دوره، بین شش تا هشت میلیون بازدیدکننده در فضای مجازی داشته باشد.

اعزام مبلغین به روستاهای فاقد روحانی در روزهای پایان هفته

حوزه نوشت: مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: با حمایت معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، اعزام مبلغین به روستاهای محروم فاقد روحانی در ایام آخر هفته و فصول تبلیغی، با اولویت نیروی بومی مجدداً فعال می شود.

مناظره درباره ضرورت راه‌اندازی صداوسیمای خصوصی

ایکنا نوشت: مرحله کشوری نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران امروز دوشنبه ۱۱ اسفندماه در نوبت عصر با برگزاری دو مناظره ادامه داشت. در مناظره اول دو تیم آسا (گروه موافق) و عمار (گروه مخالف) بر سر گزاره «در ایران باید رادیو و تلویزیون خصوصی داشته باشیم» به مناظره پرداختند.

انتشار “گلچینی از کلام امام علی(ع)” در سوئد

ابنا نوشت: مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم، پایتخت سوئد کتاب “گلچینی از کلام امام علی(ع)” را به زبان سوئدی منتشر کرد. این کتاب از سوی انتشارات مرکز اسلامی امام علی(ع) استکهلم منتشر شده و مترجم آن «حسنین گووانی» است و شامل برخى خطبه‌هاى نهج‌البلاغه، ادعیه منسوب به امیرالمؤمنین(ع) و ١١٠ حکمت (حدیث) از آن امام همام می باشد.

نظر شما