شناسهٔ خبر: 45517984 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با امضای یک تفاهم‌نامه؛

زیست‌بوم آزمون‌های شناختی گسترش می‌یابد

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه زیست‌بوم آزمون‌های شناختی را امضا کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند. این تفاهم‌نامه با هدف توسعه اکوسیستم آزمون‌های شناختی به امضای مجید نیلی احمد آبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و محمد حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران رسید.

مشارکت درکمک به ساز و کار اجرایی زیست بوم آزمون‌های شناختی در کشور و بومی‌­سازی و اعتبارسنجی آزمون‌های روانشناسی از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه همکاری است.

براساس این یادداشت تفاهم همکاری، طرفین در زمینه تشریک مساعی و استفاده حداکثری از امکانات، ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای توسعه و پیشبرد اهداف مشترک توسعه اکوسیستم آزمون‌های شناختی در کشور، تسهیل در امر تولید محتوا‌های استاندارد آموزشی، برگزاری دوره­های آموزشی، کارگاه‌ها و جلسات پرسش و پاسخ، انجام مطالعات پژوهشی مشترک و انتقال دانش و تجربیات با یکدیگر همکاری می‌کنند.

برگزاری دوره‌های آموزشی، تدوین متون و تأمین اساتید در حوزه‌ی علوم شناختی و صدور گواهی نامه پایان دوره ها، ترویج و اطلاع رسانی و آگاه ­سازی نسبت به توسعه سرمایه شناختی درجامعه و نیز مقررات اکو سیستم آزمون‌های شناختی از دیگر زمینه‌های این توافق نامه همکاری بیان شده است.

نظر شما