شناسهٔ خبر: 45412595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

تاکید استاندار تهران بر علنی برگزار شدن جلسات شوراها

استاندار تهران با اشاره به لزوم علنی برگزار شدن جلسات شوراها گفت: در تنظیم بودجه شهر منطق، واقع نگری و دقت را لحاظ کنید و مردم در جریان مصوبات و مذاکرات شورا قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در نشست هم اندیشی با اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان  با اشاره به اینکه شوراها تبلور عینی جمهوریت و اندیشه های امام (ره) و نماد بارز شکل حکومت مردم بر مردم هستند اظهار داشت: هنوز برخی قدرت شوراها را باور ندارند، در حالی که اقدامات شوراها در پنج دوره اخیر انصافا کم نظیر است.
وی ادامه داد: اعضای شورا بدانند که حتما مشمول لطف خداوند متعال هستند که در سنگر خدمتگزاری در شوراها مشغول هستید، البته امروز شوراها علی‌رغم ارائه خدمات در حوزه های مختلف به مردم متاسفانه آماج هجمه سنگین قرار دارند و عده ای با تبلیغات گسترده سعی در ناکارآمد جلوه دادن این نهاد اصیل و مردمی دارند.
استاندار تهران عنوان کرد: شوراها سیاست گذار مسائل شهری هستند و نباید دامنه اقدامات نظارتی خود را تنها به شهرداری تقلیل دهند، در حالی که برخی شوراها به شورای شهرداری مبدل شده اند و حال آنکه شهرداری یکی از نهادهایی است که می بایست مورد نظارت شوراها قرار گیرند. 
محسنی بندپی با اشاره به اینکه در فرصت باقی مانده خدمت، شوراها باید فرصت خدمت رسانی به مردم را مغتنم بشمارند گفت: شوراها می توانند با ارائه برنامه ها در حوزه مدیریت شهری در شرایطی که دشمن امید مردم را هدف قرار داده، امید آفرین باشند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ارائه روزشمار از طرح های مدیریت شهری از سوی شوراها به مردم در اندک فرصت باقی مانده ضروری است و شوراها بایستی کارهای انجام شده و وعده های ناتمام و محقق نشده خود را شفاف بامردم در میان بگذارید.
استاندار تهران خطاب به شوراها افزود: در تنظیم بودجه شهر منطق، واقع نگری و دقت را لحاظ کنید، جلسات شورا را علنی برگزار کنید تا مردم در جریان مصوبات و مذاکرات شورا قرار گیرند، به علاوه دعوت و تعامل اعضای شوراها با اصحاب رسانه با هدف پیگری مطالبات مردم ضروری و راهگشا است و باید با استفاده از ظرفیت فناوری نوین رسانه ای مردم را در جریان اقدامات شورها قرار دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما