شناسهٔ خبر: 45339725 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

لاوروف: نباید از توافقات عادی‌ سازی برای تعلل در حل مسأله فلسطین سوء استفاده شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر خارجه روسیه بر لزوم عدم سوء استفاده از توافق‌های عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی برای تعلل در حل مسأله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از سایت شبکه خبری آر تی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در جریان مذاکرات شورای امنیت در خصوص سازش در خاورمیانه که به صورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: مسأله مهم این است که هدف از فرآیند عادی سازی روابط بین تل‌آویو با کشورهای عربی که از سال گذشته میلادی آغاز شد و ما به صورت کلی از آن استقبال کردیم، حل پرونده‌هایی مانند برقراری ثبات در خاورمیانه و عدم سوء استفاده از عادی‌سازی‌ها برای کنار گذاشتن مسأله فلسطین است.

سرگئی لاوروف همچنین تصریح کرد، روسیه پیشنهادی را مبنی بر برگزاری نشستی در سطح وزراء به صورت گسترده در خصوص سازش در خاورمیانه در فصل بهار و یا تابستان سال جاری میلادی در راستای حمایت از ابتکارعمل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین جهت برگزاری کنفرانس بین‌المللی درباره حل درگیری‌ میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها مطرح کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه بر ضرورت افزایش فوری تلاش‌های بین‌المللی با هدف ازسرگیری مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها با هدف حل مجموعه‌ای از مسائل اصلی با شراکت گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه تاکید کرد.

خبر را در آر تی می‌توانید ببینید.

نظر شما