شناسهٔ خبر: 45291120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سفیر آمریکا در عراق: واشنگتن برای حل دیپلماتیک اختلافات با تهران تلاش می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- سفیر آمریکا در عراق تاکید کرد که کشورش در تلاش است تا اختلافات میان خود و ایران را از راه های دیپلماتیک حل و فصل کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی این کشور عصر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در دفتر خود پذیرای «متیو تولر»، سفیر آمریکا در بغداد بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با تولر تاکید کرده که کشورش به دنبال ادامه پشتیبانی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم و مبادله اطلاعات در رابطه با عناصر تروریستی تا نابودی هسته های تروریستی باقی مانده است.

سفیر آمریکا در بغداد نیز به نوبه خود کشته شدن ۳۲ شهروند عراقی در نتیجه دو انفجار انتحاری پنج شنبه گذشته در میدان «الطیران» در مرکز این شهر و یک فرمانده و ۱۰ نیروی الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در جریان دفع حمله شب گذشته تروریست های داعش در جزیره «العیث» در شرق استان صلاح الدین را تسلیت گفته و ادامه پشتیبانی کشورش از عراق در رویارویی با تروریسم در چارچوب ائتلاف بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

تولر در دیدار با الاعرجی ضمن تاکید بر این که اختلافات آمریکا با ایران همچنان پا بر جا است با این حال واشنگتن برای حل و فصل اختلافات با تهران از راه های دیپلماتیک تلاش می کند، خاطر نشان ساخته که راه حل دیپلماتیک نیازمند تلاش های زیادی است.

لازم به ذکر است که مشاور امنیت ملی عراق و سفیر آمریکا در بغداد دو هفته پیش (بیست و دوم دی) و کمتر از دو ماه پیش (هشتم آذر) نیز با یکدیگر دیدار کرده بودند با این حال این نخستین دیدار میان آنها در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» به شمار می آید.

خبر اصلی را در واع ببینید

نظر شما