شناسهٔ خبر: 45283285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

مردم برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به اصولگرایان رغبت بیشتری دارند

صاحب‌خبر - حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ، با اشاره به نام‌هایی که به عنوان جایگزین آیت الله مصباح برای وحدت اصولگرایان مطرح می‌شود؛ گفت:گمانه زنی‌های بسیاری در این زمینه در حال انجام است؛اما به نظر می‌رسد که در نهایت جریان اصولگرایی تن به یک شورای رهبری خواهد داد و از آن تبعیت خواهد کرد و فردی به عنوان محور نخواهد بود.
کنعانی مقدم ادامه داد: جریان اصولگرایی از طریق همین ساز و کارهایی که در حال ایجاد شدن است نظیر شورای وحدت و شورای ائتلاف می‌تواند در انتخابات حضور یابند و هماهنگی‌هایشان را انجام دهند.
او درباره تفاوت شورای وحدت و شورای ائتلاف هم گفت:  شورای وحدت شورایی است که با محوریت جامعه روحانیت مبارز و شخصیت‌های مختلف شکل گرفته و صرفا هم برای انتخابات تشکیل شده است؛ شورای ائتلاف شورایی است که از قبل هم در انتخابات گذشته مجلس شکل گرفته بود و الان با حضورشان در انتخابات آینده فعال‌تر شده‌اند و به دنبال این هستند که وحدت بین جریان‌های اصولگرایی برای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کنند.
دبیرکل حزب سبز بیان کرد: معتقدم که در نهایت هر دوی این شوراها دست به دست هم داده و انتخابات آینده را باهم هدایت خواهند و از آن حالت یک قطبی خارج خواهند شد و یک دو قطبی شکل خواهد گرفت که با هم هماهنگ هستند.
فعال اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به عملکرد مجلس شانس جریان اصولگرا را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تا چه حد می‌دانید؟ خاطر نشان کرد: اگر مشارکت حداکثری شکل بگیرد احتمالا دو جریان اصلاحات و اعتدال در رقابت تنگاتنگی با اصولگرایان قرار خواهند گرفت؛ احتمالا این دو جریان وارد عرصه خواهند شد و با توجه به اینکه اصلاح طلبان و معتدلین در بحث مدیریت کشور با حسن روحانی نتوانستد به اهداف مطرح شده خودشان برسند؛ احتمالا مردم به جریان اصولگرایی رغبت بیشتری خواهند داشت.

نظر شما