شناسهٔ خبر: 45206830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ایزدی در گفتگو با دانشجو

FBI مشغول چکِ اعضای گارد ملی درآستانه مراسم تحلیف بایدن است / آمریکا نگران یک حمله درون حزبی

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: روز گذشته FBI اعلام کرد نگرانی نسبت به یک حمله درون سیستمی در آمریکا وجود دارد به این معنی که افرادی که در گارد ملی یا در سایر نهاد‌ها حضور دارند مترصد حمله به مراسم باشند.

صاحب‌خبر -

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا با تدابیر سخت امنیتی در پایتخت این کشور از جمله استقرار ۲۵ هزار نیروی نظامی گارد ملی در واشنگتن گفت: تظاهرات و جو ناآرام شکل گرفته در هفته گذشته یکی از دلایل و دغدغه‌های نهاد‌های امنیتی در آمریکا در آستانه برگزاری مراسم تحلیف بایدن است.

*FBI در حال چک کردن اعضای گارد ملی درآستانه مراسم تحلیف بایدن است/ تا از یک حمله درون حزبی جلوگیری کند 
وی ادامه داد: از طرف دیگر روز گذشته نیز FBI اعلام کرد نگرانی نسبت به یک حمله درون سیستمی در آمریکا وجود دارد به این معنی که افرادی که در گارد ملی یا در سایر نهاد‌ها حضور دارند و کارشان حفاظت از جلسات است ممکن است در بین آن‌ها عده‌ای بخواهند مترصد حمله به مراسم باشند و به همین دلیل این روز‌ها FBI در حال چک کردن اعضای گارد ملی است که از یک حمله درون حزبی جلوگیری کند.

ایزدی تصریح کرد: با این حساب به نظر می‌رسد یک جریان چپ منتقد و یک جریان راست منتقد در آمریکا وجود دارد که در درون نهاد‌های حاکمیتی، امنیتی و نظامی آمریکا جا خوش کرده است.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: دلیل حضور این ۲۵ هزار گارد ملی که برای مراسم تحلیف بایدن حضور خواهند داشت نیز آن است که افرادی که می‌توانند به آمریکا ضربه بزنند خیلی هاشان سابقه حضور در ارتش این کشور را داشته اند.

وی با اشاره به کشته شدن خانمی که در هفته گذشته در ساختمان کنگره گفت: این خانم از افرادی بوده است که در نیروی هوایی آمریکا خدمت می‌کرده لذا این دغدغه همچنان وجود دارد که یک حمله ساماندهی شده از نهاد‌های داخلی آمریکا علیه حاکمیت صورت پذیرد.

ایزدی در پاسخ به این سوال که آیا این روند به معنی محبوبیت ترامپ در بین اعضای گارد ملی یا نهاد‌های امنیتی نظامی آمریکا محسوب می‌شود یا خیر گفت: اساسا ترامپ مولود جریان انتقادی در آمریکا بوده ، یک جریان انتقادی با گرایش راست قبل از ترامپ در آمریکا حضور داشته و اتفاقا ریشه دار هم بوده است.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: زمانی که ترامپ نامزد حضور در ریاست جمهوری شد آن‌ها دریافتند که این فرد با ویژگی‌های شخصیتی منحصربفرد خود می‌تواند برخی حرف‌ها و خواسته‌های آن‌ها را برجسته کند و این در حالی است که آن‌ها قبل از ترامپ هم حضور داشتند و بعد از پایان دوران ترامپ هم ادامه خواهند داشت.

*برخی از معترضین در آمریکا حتی از ترامپ هم عبور کردند
وی تصریح کرد: بعضی از این افراد حتی از ترامپ هم عبور کردند، چون بعد از حادثه کنگره ترامپ بار‌ها آن‌ها را به آرامش دعوت کرد و حتی اعلام کرد با آشوب گران برخورد خواهد شد، اما این افراد به حرف‌های او اهمیت ندادند، چون با سیستم حاکمه آمریکا دعوا دارند.

ایزدی با اشاره به مصاحبه اخیر فرمانده سابق ناتو با CNN گفت: وی در این مصاحبه اعلام کرد بسیاری از معترضین که به سیستم حاکمیتی آمریکا منتقدند سابقه حضور در محیط‌های جنگی دارند، یعنی خیلی از این افراد متوجه جنایات دولت آمریکا شدند و گذشته از این، چون توسط خود ارتش آموزش دیدند توانمندی اجرای عملیات را هم دارند.

این کارشناس مسائل آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: البته این افراد علاقه‌مند به آمریکا هستند، اما معتقدند بخش عمده سیاستمداران در این کشور خیانت کردند لذا منتقد ساختار سیستم موجود هستند ضمن اینکه به عنوان یک آمریکایی برای کشور خود احترام قائل اند، اما مترصد و در پی اسقاط نظام فعلی حاکم بر ایالات متحده هستند.

نظر شما