شناسهٔ خبر: 45199586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل استاندارد ایلام:

۵ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در ایلام صادر شد

ایلام- مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری پنج پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در ایلام صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون  پنج پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در استان ایلام صادر شده است.

وی گفت: گوجه فرنگی، انگور یاقوتی، خیار و نخود سبز از جمله محصولاتی بوده اند که برای آنها پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها صادر شده است.

وی افزود: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و استاندارد به شکل دوره ای از مزارع و باغات بازدید و اقدام به نمونه برداری محصول می کنند و پس از نداشتن نقص و ایراد در حوزه حد مجاز سموم دفع آفات، فلزات سنگین و نیترات به محصول مربوطه پروانه حد مجاز آلاینده ها ارائه می شود.

مدیرکل استاندارد ایلام اظهار کرد: تولید محصولات دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها با نظارت کلینیک های گیاهپزشکی به عنوان مدیر کنترل کیفیت و شرکت های بازرسی از محصولات کشاورزی انجام می شود.

همتی تصریح کرد: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد.

نظر شما