شناسهٔ خبر: 45185097 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

هیئت مستقل بررسی کرونا: پاندمی پنهان ویروس را در جهان گسترش داد/ چین و سازمان بهداشت جهانی باید سریع تر اقدام می کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا-هیئت مستقل بررسی کرونا و پاندمی از سازمان بهداشت جهانی و کشور چین به دلیل عکس العمل کند در برابر کرونا انتقاد می کنند. این متخصصان مستقل معتقدند  چین و سازمان بهداشت جهانی می توانستند برای جلوگیری از فاجعه در مراحل اولیه شیوع ویروس کرونا سریعتر اقدام کنند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانسه ۲۴، در این بیانیه آمده است،  احتمال اینکه  علائم اولیه با سرعت بیشتری شناسایی شود، وجود داشته است. این هیئت در گزارش دوم خود اعلام کرد که اقدامات مهار ویروس باید بلافاصله در همه کشورهایی که احتمال انتقال آنها وجود داشت، اجرایی می شد.
این گزارش روز سه شنبه به هیئت اجرایی سازمان بهداشت جهانی  ارائه می شود.
این هیات تاکید می کند سازمان بهداشت جهانی خود را در آغاز بحران از این مشکل کنار کشید و کمیته اضطراری خود را تا ۲۲ ژانویه سال ۲۰۲۰ تشکیل نداد . این کمیته نتوانست بلافاصله اعلام کند که شیوع کرونا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و در بالاترین سطح هشدار است.
در این گزارش آمده است: مشخص نیست که چرا کمیته اضطراری سازمان بهداشت جهانی تا هفته سوم ژانویه جلسه نداشت.
این سازمان پیش از این هم مورد انتقاد قرار گرفت که چرا درباره ماسک و اعلام مساله انتشار ویروس از طریق هوا کند بوده است.
دونالد ترامپ هم پیش از این سازمان بهدشات جهانی را متهم کرد که دست نشانده چین است.
گفتنی است، این هیئت مستقل به رهبری هلن کلارک ، نخست وزیر سابق نیوزیلند و الن جانسون سیرلیف ، رئیس جمهور سابق لیبریا ، در ماه ژوئیه پس از درخواست کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی برای “ارزیابی بی طرفانه ، مستقل و جامع” درباره پاسخ به همه گیری ، کار خود را آغاز کرد.
این هیئت می گوید یک اپیدمی پنهان تا حد زیادی به گسترش جهانی کرونا کمک کرده است.
هیئت مدیره سازمان بهداشت جهانی و مقامات ملی به اندازه کافی سریع هشدار ندادند که ویروس ممکن است بین افراد گسترش یابد ، از جمله از طریق افراد بدون علائم.

اصل خبر را اینجا ببینید.

نظر شما