شناسهٔ خبر: 45161643 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بازداشت منتقد کرملین به محض ورودش به مسکو

صاحب‌خبر -

شفقنا- اداره زندان‌های روسیه، چهره اپوزیسیون این کشور را به محض ورود به فرودگاه بین‌المللی «شرمتیوو» مسکو بازداشت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از سایت شبکه خبری آر تی، اداره زندان‌های روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، الکسی ناوالنی، منتقد کرملین به موجب درج نامش در لیست مظنونان تحت تعقیب، پس از نقض سیستماتیک آزادی مشروط خود که مستلزم دستگیری و احضار وی است، بازداشت شد.

در این بیانیه همچنین آمده است، اقدامات بعدی علیه الکسی ناوالنی توسط دستگاه قضایی روسیه تعیین و اتخاذ خواهد شد.

در همین راستا، منابع آگاه اعلام کردند، هواپیمای ناوالنی قرار بود در فرودگاه ونوکووا فرود یاید، اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی در فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در شمال مسکو فرود آمد و باند پرواز ونکووا بسته شد و پروازهای آتی از جمله پرواز ناوالنی به فرودگاه‌های دیگر تغییر داده شد.

نیروهای امنیتی و پلیس، طرفداران ناوالنی را که برای استقبال از وی تجمع کرده بودند و افراد دیگری که برای نظارت بر ورود وی از آلمان آمده بودند، متفرق کردند.

الکسی ناوالنی که سال گذشته میلادی در پی مسمومیت با عامل شیمیایی به آلمان منتقل شد، بارها و بارها گفته بود که قصد دارد به روسیه برگردد.

وی در پیامی ویدئویی در اینستاگرام گفته بود:‌ من بلیط‌های بازگشت به روسیه را خریداری کرده‌ام. ۱۷ ژانویه با خط هوایی پوبدا به روسیه بر می‌گردم.

آلمان و دیگر کشورهای غربی می‌گویند، ناوالنی در یک توطئه قتل با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده است؛ اتهاماتی که کرملین بارها آن را رد کرده است.

خبر را در آر تی می‌توانید ببینید.

نظر شما