شناسهٔ خبر: 45153117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قنادباشی در گفتگو با دانشجو:

تروریستی خواندن انصارالله آخرین خوش خدمتی ترامپ به اسرائیل است / پمپئو دست نشانده مستقیم رژیم صهیونیستی بود

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: وزیر خارجه آمریکا سعی می کند در روزهای پایانی، اسم انصارالله یمن را در لیست گروه های تروریستی ببرد، چون ...

صاحب‌خبر -
جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اقدام آمریکا مبنی بر قرار گرفتن نام انصارالله یمن در لیست تروریستی ادعایی آمریکایی ها گفت: این مسئله به هیچ وجه نشان دهنده قدرت و توانمندی آمریکا یا کاهش تاثیرگذاری گروه های مقاومت نیست بلکه نشان دهنده ترس و نگرانی آمریکایی هاست.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و عربستان نگران دوران پسا ترامپ هستند و این روزها شاهد از دست دادن مهره هایی در برابر چشمان خود هستند که هیچ گاه در تاریخ آمریکا برای حمایت از آنها وجود نداشته است و در آینده هم بعید به نظر می رسد که چنین حامیانی در آمریکا داشته باشند.

قنادباشی با اشاره به خوش خدمتی های پمپئو وزیر خارجه آمریکا به صهیونیست ها در طول چهار سال اخیر گفت: پمپئو دست نشانده مستقیم رژیم صهیونیستی بود به طوری که برخی سیاست های مهم و استراتژیک مستقیما وبا حضور او در تل آویو و رفت و آمد او به این محل اتخاذ و اعلام می شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: اساسا به هم ریختگی غرب آسیا نیز نتیجه این نزدیکی و مشورت بود، مثلا در مورد قضیه قطر و عربستان با ورودی ترامپ به سیاست آمریکا این دو کشور با یکدیگر قطع ارتباط کردند و این روزها مجددا در آستانه رفتن ترامپ از کاخ سفید در حال از سر گیری روابط با یکدیگر هستند.

وی با اشاره به نگرانی صهیونیست ها از تثبیت انصارالله یمن گفت: رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده است که انصارالله، حزب الله دوم است و همکاری موشکی بین حماس وانصارالله به واسطه نزدیکی فرهنگ و زبان مشترک برای آنها خطرناک است این در حالی است که این روزها شرایط یمن به نحوی است که می تواند مستقیما با موشک های خود علیه اسرائیل اقدام کند.

قنادباشی ادامه داد: به همین دلیل وزیر خارجه دست نشانده رژیم صهیونیستی در آمریکا سعی می کند در روزهای پایانی اسم انصارالله یمن را در لیست گروه های تروریستی ببرد چون دولت بعدی حتی اگر قصدی برای این کار نداشته باشد در آوردن نام این گروه از لیست گروه های تروریستی زمان بر است و آن قدر کارهای مختلف بر سر بایدن ریخته است که این اقدامات در حاشیه قرار خواهد گرفت.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در پایان این گفتگو تصریح کرد: با این حساب به نظر می رسد دولت ترامپ به دنبال آن است که از یک سو تلاش های زیادی انجام دهد که پرونده ای برای انصارالله یمن درست کند تا در آینده هم بتواند از تبعات آن استفاده کند و از طرف دیگر ترامپ نیز از آنجا که شخصیتی تاجر مآب دارد به دنبال این است که با استفاده از این شرایط در قبال این خوش خدمتی ها از سعودی هاهم پول دریافت کند.

نظر شما