شناسهٔ خبر: 45140073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان به طور کامل مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: در دو روز اخیر حدود ۵۶ هکتار از مناطق جنگلی استان آتش گرفت که با تلاش نیرو‌های آتش نشانی و ماموران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مهار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه طی هفته اخیر در عرصه‌های جنگلی ۱۰ شهرستان آتش سوزی داشتیم، گفت: بیش از ۴۵۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با استفاده از تجهیزات اطفای حریق همچون دمنده و آب پاش و آتش کوب و... در حال اطفای حریق هستند. همچنین فرمانداران و بخشداران و هلال احمر و جهاد کشاورزی و مدیریت بحران و سپاه و بسیج به نیرو‌های یگان حفاظت کمک می‌کنند.

اختری، از آمادگی هلی کوپر هلال احمر برای اطفای حریق خبر داد و یادآور شد: با توجه به وزش شدید باد، استفاده از هلی کوپر برای اطفای آتش کارایی لازم را ندارد. همچنین وضعیت حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی فعلا تحت کنترل است و نیازی به هلی کوپر نداریم.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: در ۲ روز اخیر حدود ۵۶ هکتار از مناطق جنگلی استان در شهرستان‌های رودسر، سیاهکل، شفت، آستارا، تالش، لاهیجان، لنگرود و املش آتش گرفت که باتلاش نیرو‌های آتش نشانی و ماموران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مهار شده است.

اختری افزود: آتش سوزی یک و نیم هکتار از جنگل‌های منطقه مرزی حیران در آستارا، دیشب با تلاش ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان و اردبیل، نیرو‌های بسیج، آتش نشانان، جمعیت هلال احمر و مرزبانان هنگ مرزی آستارا به طور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: همچنین ۲۵ هکتار از مناطق جنگلی توشی، جان شرود، کرف پشته گالشی، کرف پشته ایلیاتی، کاش کی، خرارود، گلستان سرا، اشکراب، کولاک آور بالا، یر کوه سیاهکل و ۱۰ هکتار از جنگل‌های رَزگردن اشکورات رودسر در ۲ روز اخیر دچار آتش سوزی شد که تاکنون به طور کامل مهار شد.

نظر شما